|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Fabrikat: Valvoline Racing Viskositet: 20W-50 Mineral/Syntetisk: utan syntetiskt tillskott Oljebyte var: Ofta! Länk Sen har jag en fråga, vilken olja är lämplig för avancerat bruk till en turbo motor? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Fabrikat: Statoil Lazerway Viskositet: 5w-40 Byter enl service indikatorn. 900-1200 mil. Oljan är godkänd av BMW som "longlife oil", Även MB och Porsche Använder oljan enl. Statoil. MVH Lennart Länk Länk |
|
|
wath... har du kört på biltema oljan länge? funkar det bra? du kör ju verkligen på den billigaste olja man kan hitta vilket är härligt för plånboken. själv kör jag också biltema fast jag kör deras helsyntetolja 5w40 eller nått sånt. |
|
|
XiOUS: Jag tycker att det låter mer om motorn nu än vad den gjorde innan... Jag åkte ner till NFS i malmö och där föreslog dom att jag skulle använda en mineral olja typ 20-50, det är vad dom använde för olja när dom servade "äldre" motorer... Christopher ///M535i Länk |
|
|
BMW: Fabrikat:Shell Helix Ultra Viskositet:5w40 Mineral/Syntetisk:Syntet Oljebyte var:1000-1500 mil Oljefilter: MANN Racebil: Fabrikat:Shell Rimula X Viskositet:40 Mineral/Syntetisk:Mineral Oljebyte var:0-10 mil Oljefilter: MANN |
|
|
schumi> Det råkade bli den oljan vid förra bytet eftersom jag hade 6 liter stående i förrådet. Har väl kört 600 mil på den nu så det är snart dax att byta. Men då blir det Biltema helsyntet 5W-50. |
|
|
Fabrikat:Mobile 1 Viskositet:5/50 Mineral/Syntetisk:synt Oljebyte var: 500 mil Köper oljan direkt från fabriken = 236 kr för 4 liter levereras i orginal dunkar. |
|
|
Valvoline miniral Viskositet:10-40w |
|
E28:an |
Castrol SLX 0W-30 Ta vara på dagen =åk BMW Mvh Thomas |
|
Lämnar in på bmw: Fabrikat: Castrol Viskositet: 0w-30 Mineral/Syntetisk: Syntet Oljebyte var: ca 600 mil Byter själv efter halva intervallet: Fabrikat: Mobil1 Viskositet: 5w-50 Mineral/Syntetisk: Syntet Oljebyte var: ca 600 mil Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Fabrikat: Castrol GTX Magnatec Viskositet: 5W-40 Mineral/Syntetisk: Helsyntetisk Oljebyte var: 500 mil I min kära M535i -85. Och det blir nog nåt liknande i turbon. Länk |
|
Renstark |
20litersdunk syntetolja från ok, funkar skitbra och är billig |
WIKING |
Fabrikat:Motul Le Mans på M3:an. Castrol RS på 325:an Viskositet:10/60 på M3:an. 10/60 på 325:an Mineral/Syntetisk:Helsyntet på M3:an. Helsyntet på 325:an Oljebyte var: mil 500 på M3:an 1000mil på 325:an KÖHLER 2,5 |
|
Castrol MAGNATEC. Fungerar super! |
|
|
Fabrikat: Shell Helix Viskositet: 5-40 Mineral/syntetisk: Helsyntetisk Oljebyte var: 1000-1500 mil Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Fabrikat: Mobil 1 Viskositet: 5W-50 Mineral/Syntetisk: Helsyntetisk Oljebyte var: 1000 mil Man är lyckligt lottad som slipper saltet på vägarna. /Wengen |
|
|
FABRIKAT:PENNZOIL VISKOSITET:10W-40 MINERAL/SYNTETISK: DELSYNTET OLJEBYTE VAR :700 MIL Har alltid varit tyst i ventilerna (tickar inte) Tar ingen olja |
|
|
Min gamla E30 323i otrimmad: Fabrikat:Castrol GTX 5 Viskositet:10W/40 Mineral/Syntetisk:Delsyntet Oljebyte var:600 mil Min gamla E30 323i trimmad: Fabrikat:MOTUL 6100 Viskositet:15W-50 Mineral/Syntetisk:Delsyntet Oljebyte var: 500 mil Första oljebytet på min nuvarande 530i: Fabrikat:Divinol SYNTHOLIGHT Viskositet:5W/50 Mineral/Syntetisk:Helsyntet Oljebyte var: räknar med var 700 mil |
|
|
castrol slx 0-30 Mvh/ Daniel |
|
|
Tänkte uppdatera min information nu när jag nyligen gjort oljebyte, hällde då i: Fabrikat: Mobil 1 Viskositet: 0W/40 Mineral/Syntetisk: Helsyntetisk Fick den för mycket bra pris också: 370:- /4l inkl.moms. (92.5:-/l) -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.