|
|
|
|---|---|
|
var gör man av dom två slangarna som går in i luftburken? och vad är det för slangar? ~*spark*~ | |
mase |
slangar ??? blixter och dunder.... |
| slangar? de är väl bara ett rör..? | |
|
du menar detta 2 slangar med nån koppar sak i änden? denna behöver du bara fästa i närheten av filtret då dennes funktion är att mäta temperaturen på luften. ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
använd en sån plast-stripe eller vad de heter..såna plast-spännband. lycka till! ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Bunt band... ----------------------- Min E30: Länk |
|
| nja...SAABmutter kallar vi dom för här i Trollhättan! :) | |
|
är det inte en slags pulsair?, till för att kyla avgasventilerna eller liknande, nån slags miljögynnande sak, som bara är att plugga?. /mvh jocke Member of R-I-N, Proud Racer. - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Så som jag har fått det förklarat för mig så är det till uppvärmningen av insuget. Gör inte som jag gjorde, skulle bara för skojs skull kolla vad de gick till. Glad i hågen så skruvade jag loss en slang varpå jag nästan fick hela motorrummet fyllt med vatten;) ëtt tips bara ;) /Magnus Beast no.7 |
|
|
tack för hjälpen... ~*spark*~ |
|
|
Slangarna innehåller kylvatten och är till uppvärmningen av insugsluften i spjällhuset, mojängen i luftboxen är en termostat som mäter lufttempen och sköter flödet i slangarna. Vi kallar buntband för kattstrypare här! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.