AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.339

Byta stereo i E39

Kn
42
Knubbisen
528IA touring -97
Hej.

Har en BMW reverse nu i bilen, kommer att få Business CD RDS i nästa vecka per post från bilhandlaren. Vet någon hur man byter den???

BMW e BMW!
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Sök lite bland inläggen, osäker på hur man får bort reverse'n men kolla om det funkar på samma vis som för buisness. Ta en titt bland mektipsen, finns en bra tråd om konvertering till för lågnivå som jag tror du kommer ha användning för.
Du är såklart på det klara med vad som behöver bytas? Enligt tidigare inlägg så är ju reverse en hel klump så att säga, medan de andra spelarna består av en separat spelar del överst, under luckan och en MID display undertill. Bara så att du får rätt grejjer:) Om du är osäker så fråga i forumet för bilstereo, där hittar du gott om folk som kan det mesta tror jag:)
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Monterade igår ur stereon för att mont cd-växlar kabel,Bakom volym kontrollen var ett hål med vanligt spår i som man vred lite grann och samtidigt lirkade ut stereon rakt ut
Stereon är det som sitter uppe bak luckan, såväl kasett/radio som CD/radio. Det som kommer ut när man lossar skruven bak volymratten är MID-panelen.
I bilar utan MID är jag osäker, det kanske bara är en ren spelare (kasett eller CD) uppe bakom luckan på dessa. Säkert nån här som kollat/bytt och kan svara på detta.
Bytet är annars enkelt, bara jacka ur kablarna och byta själva stereon, men som sagt, det finns flera varianter breoende på med/utan MID osv.

FP
Ka
16
KawaMan
525 TDS Touring, -98
Hva er MID?

En sökning på MID ger flera sidor med info.

T.ex följande som även innehåller länk med bilder osv:
Länk

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.