|
|
|
|---|---|
|
Min 735iA -87 har en manligt kärv styrning. Som BMW-novis trodde jag möjligen att det skulle vara så, ända till en morgon när servot plötsligt funkade under en minut, och styrningen blev flickaktigt fjäderlätt. Aha - kollade i instruktionsboken: "Om styrningen går trögt, fyll på olja". Kollade tabellerna: "Kontakta din återförsäljare!" Gick till BMW vid Haga Norra: "Kolla vad som står på locket". Kollade locket: Tji, där står ingenting! Vad fanken skall jag hälla i? Bosse F | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vad hjälpsamma dom vad då !!!! det finns ju inte så många alternativ. regnummer eller chassienr. bör ju ge en ledtråd, vilken olja du ska ha. Kolla i burken vilken färg oljan har är osså en ledtråd.Är den röd tex så brukar det i allmänhet vara en ATF olja, typ den till automatlådor. Men det borde absolut ha koll på BMW på det. MVH Hasso Länk |
|
hasso Det var ju BMW solna, då får man ha lite översyn med kompetensen ;) Bosse F Jag har iaf vanlig ATF-olja i min. Som hasso sa se om den är röd, annars brukar det väl stå i instruktionboken under specifikationer. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
| OK, då frsöker jag väl få tag i en röd då! Tack för inläggen! | |
|
Tänk bara på att om du har automatisk nivåreglerig så ska du använda den "gröna" oljan...bara ett litet inlägg.... Peo |
|
|
Aj aj du, Säljaren sa nåt om nivåreglering och pekade på att den satt under mattan i bagagerummet, men, som sagt, BMW-nörd som jag är, vet jag inte mer. Hur konstaterar man vilket som gäller? Bosse F |
|
|
Då ska du använda samma olja som Citroèn använder i sitt hydralsystem, den är "grön".... Förlåt att jag nämnde nått franskt...... Peo |
|
| Pentosin heter oljan till servon om du har nivåreglering, kostar 100 kr/liter hos BMW. | |
|
Du skall använda den olja som rek . enligt liten dekal på oljebehållaren, andra sorter kan göra mer skada än nytta! Tänk på att det finns ett par olika typer och bara en är rätt. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.