AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
934

Plocka E30 Delar på skroten?

He
46
Henq
320iM - 89
hej, min bil blev lite kär i en stolpe...,
så nu är jag på jakt efter en framskärm och en dörr.
frågan är om det finns någon mening med att stå och svära på en skrot för att man inte får loss delarna man behöver. Finns det någon som har erfarenhet av att ta bort ex. en framskärm, så man är lite förberedd, på vad som väntar....

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Varken framskärm eller dörr borde vara nå problem att ta bort. Jag har inte gjort det på någon e30, men jag har gjort det på andra bilar och det har aldrig varit nå större problem. Sedan har jag planerat att göra det på min, och det ser inge svårt ut.

Skärmen sitter ju skruvad i motorutrymmet och kanske i "dörrkarmen" (brukar göra det på endel). Sen brukar det kunna sitta nån skruv mot innerskärm mm.

Du behöver inte vara orolig. Det värsta som kan hända är lite krångel:-)

Min skrothög: Länk
Dörren är i allafall enkel att plocka,
gångjärn 4 skruv
dörrstopp 1 sprint
kabel(inte helt säker där)men har för mig att det går att dela(utan tång) bakom plastbitarna som högtalarna sitter i,annars bort med dörrsidan.

Henrik
He
46
Henq
320iM - 89
tack för snabba svar!!!
det verkar ju som det är ide att åka runt på lite skrotar då. hoppas att det går smidigt :)
/henq
per
jag tror om jag inte minns fel att du måste ta av kofångaren oxå för att komma åt alla bultar till skärmen
Li
23
Lightspeed
320iK -88
320i -86
Innerskärmen måste också bort för att komma åt de två skruvarna i bakkant på skärmen och det är inte så ovanligt att den nedre skruven vid trösklen är sönderrostad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.