|
|
|
|---|---|
|
? ************************************************************** Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel | |
|
Ja Vr6:an som bror min hade var en 92:a och den körde då ifrån 325:or som jag kör ifrån dom :) Nämen den gick som bara den , iof trimmad , original tror jag dom är rätt jämn , men jag vet inte var länge sen man körde en Vr6:a _____________________________________________ Länk |
|
|
Flayer vad menar du? Vilken som är bäst eller vilken som har bäst prestanda? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Kan bara ge en jämförelse mellan Golf VR6 -93 och 328i C -95 då jag ägt dessa tidigare. Det enda som Golfen slår 328:an på är lastkapacitet. Motor: Golfen låter härligt när man kommer över 4000 men når ändå inte upp riktigt till BMW's ljud. Golfen kräver betydligt mer varv för att något ska hända jämfört med 328:an. Tror iof att 325 också behöver lite mer varv. 328:an känns i alla fall betydligt piggare även om det enl alla siffror inte ska skilja så mycket. Växellådan i 328:an känns exakt medan Golfens är mer av den sladdriga typen. Väghållning: Golfen hade 15" + standard fjädrar när jag köpte den och då var den lite gungig. Efter sänking och nya 16" så blev det en helt annan bil. Dock blev komforten lidande av denna operation. 328:an hade redan 17", M-chassi + HR-fjädrar på när jag köpte den så jag kan inte jämföra med original. BMW'n var i alla fall stabilare än Golfen på vägen samt att den hanterar lägre däckprofil och sänkning betydligt bättre utan att förlora komfort. Komfort: Även här har Golfen inget att sätta emot. BMW'n har bätte stolar (sport), är tystare, mindre vindkänslig, mm. Baksätes komforten är dock sämre. Vet att nyare VR6:or fick bättre ljudisolering. Kvalitet: BMW'n kändes som ny trots 7-10.000 mil på mätaren medan Golfen kändes använd vid samma miltal. Hade inga större problem med någon av bilarna men har helt klart en annan kvalitetskänsla än Golfen. Kanske onödig kommentar på det här forumet... Summa: Golfen var en trevlig bil att äga och köra men efter köpet av 328:an så kändes den gammal, obekväm och lite slö. Båda bilarna var importerade, ca. 4 år och 7.000 mil gammla vid köp och kördes i 2 år och 3-4.000 mil. |
|
|
Ska givetvis vara... men BMW'n har helt klart en annan kvalitetskänsla än Golfen. Men det förstod väl alla... |
|
|
tack !!! ************************************************************** Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel |
|
| kan säga att ja körde mot en Vr6-92 me min gammla 325:a si sommras...va rätt jämt upp till lite högre varv,trodde aldrig ja skulle hänga på han så bra som ja gjorde,och de va ändå en E30...så en 325 E36 borde inte ha några som helst problem mot en vr6 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.