|
|
|
|---|---|
|
Ska åtgärda min läckande oljetrågspackning(på 320iK-88) imorgon och har en fråga såhär i all hast: Måste motorn lyftas för att få loss tråget, eller kan man göra på något annat vis? Ytterst tacksam för all hjälp! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk | |
|
Jag har iofs aldrig testat det på en e30 med m20 snurra. men kan du inte släppa motorfästena och lyfta motorn så mycket det går...och därefter lirka av tråget? Iaf värt att testa! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Tackar för tipset Pelle, ska pröva det ifall man nu inte kan få loss tråget annars! Problemet är att det är tveksamt om jag har tillgång till lyft imorgon...därför vore det bästa att slippa lyfta alls.. Någon annan som har någon åsikt? Mvh Kalle |
|
|
Du måste tyvärr lyfta motorn en liten bit. Jag släppte på ena sidan och lyfte motorn lite men det var förfarande lite tajt. Lycka till! |
|
|
Starre: Det hjälper altså inte även om man släpper på båda sidorna, som Pelle föreslog? Tack för hjälpen! |
|
| Jag förstår altså att motorn måste upp en bit, men måste man lossa på växellådan och så vidare? | |
|
Måste du göra det i morgon...om du kan vänta tills på lördag..ev Fredag kväll..så kan du låna en lyft av mig..( om den funkar? ) Annars så lyft upp motorn med garagedomkraft... MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Pelle: du har mail! | |
|
oki... MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Tusen tack för hjälpen grabbar! Återigen förundras jag över hur mycket kunnigt och vänligt folk som finns på det här forumet. Att ställa en dum bilfråga kl 00:32 och sen FÅ SVAR på den bara någon timme senare lär vara få förunnade. Helt underbart! Mvh Kalle Hansen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.