|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla BMW-tokar ! :-) Nu lyser det "inspection" på min 325i, E36 91:a Och har sett att det finns en beskrivning på "mekartips", men är det en inspection I, II eller vaddå? :-) Mätarställning runt 19000. Tack och hej! | |
|
Det beror sig på vad som är gjort senast. Kolla vad som är förstämplat i din servicebok (om du nyligen köpt bilen). Om du inte har någon servicebok eller annan historik så hade jag gjort Inspektion2, för säkerhets skull! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
titta i serviceboken vilken inspektion som gjores senast. Gjores en inspek. 1 senast så e det dax för en 2a nu =) lycka till ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
nofx16: fan..du hann före ;) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Beror på den förra inspectionen,dvs om det var en "lättare" insp 1 då så blir det följdaktligen en insp 2 nu..(varvas mellan 1och 2) Mellan inspectionerna 1 och 2 så har man en oljeservice. Mvh Janne. |
|
|
Var den senaste inspection en 1:a blir det en 2:a, var den senaste en 2:a blir det en 1:a. Dvs varannan insp1 och varannan insp2 (oljeservice mellan inspection). Vad står det i serviceboken angående senaste servicetillfällena? Om man räknar 1500 mils serviceintervall (varierar beroende på hur bilen körts) borde du ha en insp2 vid 18000mil och en oilservice vid 19500mil. Mvh |
|
|
:oDDD Nu var ni heta på gröten grabbar! Mvh |
|
|
He,he...många som är vakna ännu ser jag ;) Mvh Janne. |
|
| Sluta härmas!!!!!!! :-DDDDD | |
|
Vad snabbt svaren kom :-) (tack så hemskt mycket) Dessutom lyser en lite klocka, då var det dags för byte av bromsvätska va? |
|
|
Klockan betyder att det var två år sedan den nollställdes (oberoende av när olje/inspservice gjordes). Nollställning görs i samband med bromsvätskebytet = dags att byta bromsvätska! Mvh |
|
| inspektion 2 görs var 6000 mil.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.