|
|
|
|---|---|
black beemer_1 |
nån som har det? i likadan bil,,hur går den? |
black beemer_1 |
TRIST väntat länge på svar,förmodligen har ingen det? |
|
Hej! Nej jag har ingen 540 men jag har en M3 och på den funkar det som en saga! jag kan inget annat göra an att rekomendera! har du frågor så maila mig ok Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
max f |
turbo är roligare än lustgas samma funktion bara att turbon är billigare i längden och den kan ladda hela tiden. |
|
Men Eca har ju både och.... he he :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
max f |
han har ju kompressor stora skillnader turbon använder kraften från avgaserna. kompressorn tar sin kraft från vevaxeln. kompressorn har en nackdel den går inte att ladda hur mycket som helst med. turbon fortsätter bara att snurra tills wastegate öppnar (elektriskt styrd menar jag) eller turbon skär eller sprängs. |
| men kompressor e mycket enklare att installera än turbo.. imo | |
black beemer_1 |
de blir kompressor iställe |
max f |
var inte så negativa mot turbo. visst kompressor får gasrespons direkt och det är svårt för bilprovningen att se underifrån om man har kompressor. man har väl en skyddsplåt under, men turbon ger lite andra saker, typ ketchupeffekten varvar som en tok lätt att få en rasad motor. men när turbon väl kommit igång piskar den mycket annat skit. |
| max f du verkar ju ha riktigt bra koll....hahahaha | |
max f |
men det är ju sant om du hör för högt laddtryck och fel orginalkolar så lyfter toppen när kompen blir för hög det är sånt man bara kan om man är personbilstekniker. |
|
höhö... Länk |
|
Krizzly |
Jag ska då trycka in NOS i min E30:a. De är mycket tuffare än turbo. BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
black beemer_1 |
jag tänker på ECA.S bil.....M3 me stora motorn,kompressor och LUSTGAS,,fan e det för en monster? är inte den förbjuden enligt lagen av allt? *lite avundsjuk* 18tum är ute idag |
|
finns det mer spec på eca:s m3? Om fartblindhet var en erkänd sjukdom skulle jag vara sjukskriven 24/7 |
|
Krizzly |
Var kan man köpa lustgas? BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.