|
|
|
|---|---|
|
Har fått lite problem med bilen.Dricker otroligt mycket bränsle.Spelar ingen roll hur jag kör.Små rycker hela tidennär man kör.När jag sätter in 4:e växeln så blir den helt slö.Man får gasa på extra för att hålla upp farten.Tomgången har också sjunkit ner lite grann.HAr bytt stift. gäller 528 86:a KickDown | |
|
Kolla upp temperaturgivaren till insprutningen(sitter på termostathuset). Kolla oxå co-värdet o justera ev. detta..Två möjliga orsaker iaf. Mvh Janne. |
|
| Kolla oxå bränsletrycks regulatorn | |
|
hej! har inget svar till dina problem med ville säga att det är jävla mycket bensin som den dricker!! Amit |
|
|
Hej M528, Jag hade samma problem med en Ford Granada 2,8 som jag hade förr, problemet va att tanken rostade innifrån och att en massa skit kom ut i bränslesystemet. Efter byta av tank och rengöring av allt så kom den igång och gick fint. Men innan jag visste vad det va så gjorde jag av med en hel del bensin. Hoppas mitt svar hjälper dig på vägen. Erik Chips o BMW e livet... |
|
|
JAnne T:.Vilken va dem är tempgivaren?Där finns 3st. Hur kan man kolla om tryckregulatorn är kass??? KickDown |
|
|
Givaren till styrboxen sitter längst till vänster av dessa tre om du står framför kylaren o tittar på motorn.. Hur du kollar upp bränsletrycksregulatorn så finns det tips här på sök inlägg. Men.... Tillgång till Manometer o ett T-stycke underlättar+lite slangklammer..Tror att regulatorn reglerar trycket till 2,8 bar i insprutningsriggen på 528:an(inte helt hundra säker dock).. Mvh Janne. |
|
|
Hej igen!! Kollat upp exakta systemtrycksvärdet på bränslet till E28 528i >>> 3,0+- 0,06 bar.. Mvh Janne. |
|
|
Har haft liknade problem på en Ford sierra 2.9 ´Bilen drog för mkt soppa och "små ryckte" en del och kändes orkeslös, efter en JÄ#¤% massa felsökande visade det sig var mkt enkelt. Ett par mkt mkt små sprickor i fördelar locket gjorde att den inte tände på alla sex hela tiden utan den gick på både tre, fyra, fem & sex cylindrar under väldigt korta intervall, vilka cylindrar den tände på varierade vilket gjorde att den ibland bettede sig normalt å ibland inte eftersom fästena till tändkablarna glappade i locket... Lycka till ! När du älskar att köra !!! |
|
|
Kollade fördelarlocket och tryckregulatorn idag.Fördelaren sitter lite konstigt.Drar man lite i den så känns den helt lös.Och på regulatorn så tryckte jag ner den lite så kommer det upp lite bensin.Det typ skvätter upp bränsle,mycket lite.Va lite fuktigt runt den(bensin). KickDown |
|
|
Byt fördelarlocket och rotorn till att börja med,kostar ju "inget" jämfört med lock o rotor till min 535:a iaf :) Bränsleregulatorn kan du be någon verkstad kolla upp för en inte allt för dyr peng..Om du inte vill/har tid osv själv. Mvh Janne. |
|
|
Ska börja med att byta lock och rotor.Får se om de blir skillnad. Biffen:::Exakt så e de på min bil.Ibland går den bra och ibland inte.Mycket konstigt. KickDown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.