|
|
|
|---|---|
|
Har ett par Bilstein Sprint monterade i fram sedan ca ett år. I början satt de monterade med kapade org. fjädrar men jag tyckte det var alldeles mjukt så jag köpte ett par H&R (35mm sänkning)i tron att det skulle bli bra. Dröm om min förvåning när den fortfarande bottnar ibland. T.om. av en så simpel sak som att lugnt köra ner för en normal trottoarkant kan få den att bottna. Dock utan att det blir så där klassiskt gungande efteråt, som fö. ju är ett säkert tecken på dåliga dämpare. Hittar inget oljeläkage runt dämparna. Har jag fått ett par måndags ex. :( ? Någon med liknande erfarenhet? Mvh.Patric | |
|
Ditt problem är inte däparna. Utan helt enkelt dina fjädrar som inte är tillräkligt hårda och bottnar i mellan åt! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Jag har Bilstein Sprint + H&R fjädrar fram och det kan bara inte bottna på min bil, man får väll släppa den ifrån 10 meter eller nått liknande isåfall. Tycker det verkar konstigt att dina är så mjuka, ställer jag mig på tröskeln i dörren och gungar upp och ner så kanske framdämparna går ihop en centimeter. (Väger väll knappt 90kg med kläder och allt........) Mina är verkligen stenhårda........ Mvh Patrik |
|
|
Då har vi samma förutsättningar du och jag Sandgren ;) Bara att gå ut i garaget och hoppa ! Har föresten märkt en possitiv förbättring när bilen stod ute när det blev kallt. Troligen pga. att oljans viskositet ändrades. Efter några kilometers körning var det dock tillbaka. Mvh.Patric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.