|
|
|
|---|---|
|
Är from idag glad ägare av en 740iA-96, men undrar över displayer som "tappar" prickar verkar vara standard fel eller ? Vad kostar det att byta ca ? Om man köper nya är dom förbättrade? Kör så de rycker | |
|
STANDARDFEL...tyvärr. Men det finns väl knappt en E38:a som inte saknar en eller annan punkt i någon display. Gör en sökning så hittar du lite mekartips på det, bland annat plocka bort styrkort och rengära kontakterna. Alternativet att byta är som vanligt inte gratis, har dock inget pris på det. |
|
|
Kollade själv priset förra året och det var: För hastighetsmätaren 2800:- (otroligt billigt enl. min mening), Klimapanel 4600:-. Verkar som att några lyckats att fixa sina displayer mer eller mindre. Jag tror dock bara att det är en tidfråga innan det kommer tillbaks. De nya ersättnings displayerna skall tydligen vara av bättre kvalite. Mvh.Patric |
|
Trax |
Nu när detta med displayer är uppe, har jag en fråga. Hur gör man för att ta bort klimatorpanelen? /Trax |
Scheckheft |
Hej, Om du vill ta ut hela panelen använder du en spackelspade och skjuter in i över- och underkant. Vicka loss. Liten, smal skruvmejsel fungerar också. /Scheckheft |
|
Trax: Har du också "pixel-problem" på klimat-temperatur-displayen? Jag har ochså det, så det vore intressant att höra med dig om du lyckas förbättra det. /Rallegol |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.