AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.273

Ni som har M3 E46

Sida 2 av 2
VIP
I en storstad måste ju SMG vara suveränt med alla bilköer.

acey:

Jag grundar det på att folk som köper bilar i dessa prisklasser hellre köper en ny om man inte får den ruggigt billig.Det gäller alla bilar i denna prisklass.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
VIP: Okej, tänkte om det var m3 relaterat. Fast kan man köpa en bil för 400k som kostade mot 700k ny så är det en ganska bra affär.
Tw
31
Twincam
M3 Coupé 2002
Om du absolut inte vill eftermontera måste jag ändå rekommendera HK trots allt, det låter så mycket bättre än det usla ljudet i både std eller Hi-Fi paketet.

mvh
Ska försöka få till lite foton på den installation som några kompisar till Ekblom gjorde. Enkelt och genialt med att kunna plocka i&ur baslådan om man nu vill använda bilen för att tranportera något större (förutom passagerare).

Tillräckligt med bas och snyggt inkopplat till "H/K knappen" framme på konsolen.
Är man spekulant på en bil (oavsett modell) så skall man naturligtvis se till att få provköra den innan! För egen del blev jag helt frälst i SMGII vid provkörningen vilket gav en order till BMW direkt. Har bara haft bilen en vecka så jag har inte lärt mig att köra med lådan ännu, men det känns mycket bra hitills. Automatläget känner jag inget större behov av utan det går lika bra att köra i manuellt läge i stan.

Vad gäller stereon så har jag avstått från H/K och ersatt original-högtalarna samt lagt till en baslåda bak. Det blev lite dyrare men nu är ljudet ganska(!) bra. :-)
Coolbluem3coupe

Är nyfiken hur mycket mera ljudtryckt du har fått med din extra bas låda kontra hur det var tidigare.Vilka märken har du på bas och förstärkare som du kompletterat med?

starre: Har kollat och vad det är för kvalitet har jag ingen aning om. Slutsteget ver ett Lantzar2000 och det var också en Lantzar subbaslåda som antagligen skulle tåla 700W för det var detta som stod i elementet iallafall.

Om det är någon som kan säga vad det är för kvalitet vore jag tacksam. Det låter OK när jag lyssnar iallafall ;)
Lyssnar dock helst på AC Schnitzersystemet i 4000-6000 varv ;)
CoolblueM3Coupe

Var ute med kompisens m3 2001 oxså med AC Schnitzer system och förstår att du hellre lysnar på motorn. Vilken sång det var i bilen från 4000varv och uppåt, helt otroligt.Det kändes tyst när jag satte mig i min utan det AC Schnitzer men det för duga för mig.

Hur går det med bilderna på ljud instalation?

starre: Jag har inte daglig tillgång till digitalkamera så det gör det lite svårare att få till det.

Steget sitter skruvat i ryggstödet och baslådan har kardborrband inunder så att den sitter som berg i mattan som ligger i bagageutrymmet. Det är ca 40 cm kabel från slutsteget till baslådan.

Om det är intressant kan jag kanske fixa bilder nästa år men det kanske inte är vad du förväntar dig.
CoolblueM3Coupe

Nästa år mmmmm:)helt ok om du inte har bilen i Stockhlm dvs?

Nej, den är i Malmö ....

VIP
Akta dig för Rosengård eller vad det heter där nere.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.