|
|
|
|---|---|
|
Tvättade bilen igår. Den var rejält skitig. har inte tvättat på ca2V. Den var så skitig att nummerplåten hade jag fåt göra ren tidigare med en trase. Köpte OK miljöavfettning och började spruta på hela bilen.I mitt garage har vi en tvättplats med riktigt varmt vatten i slangen. Satte på mitt eget munstycke eftersom det som ska finnas där aldrig finns där. Efter 15 minuter börjar jag skölja av bilen nerifrån. Helt otroligt! All skit försvann, även trafikfilmen. Fasen jag som ville pröva min nya BMW-svamp :( Så min fråga är! -Hur mycket effektivare är det att använda varmt vatten att skölja bilen jämfört med kallt vatten? Det kändes minst som dubbel effekt. | |
|
Vet inte exakt, men det hjälper helt klart med varm vatten, tycker jag. Ang ok's avfettning så gjorde den inget bra jobb på min bil =( Måste ha ett starkare medel... Mvh Tobbe |
|
|
Prova kallvatten nästa gång du diskar... Varmvatten är A o O /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
hej. Visste inte att det fanns folk som överhuvud taget använder kallvatten? Det är ju en oskriven lag sedan urminnes tider att kallt vatten skall och bör undvikas. Mvh Skalman |
|
Tigerr |
Varmvatten - Det rätta vid tvättning Kallvatten - Det enda rätta vid avsköljning Tigerr |
|
Tigerr! Det trodde jag bara gällde vid rakning! ;) |
|
| vad ska man göra ?det finns bara kallvatten i mitt garage, finns det varmvatten på mackarnas tvätt hallar? | |
| Martin: Byt tvätt hall!! | |
|
Martin, Vad jag vet så har OK's GDS-hallar varmvatten i kranen, prova dom. På OK där jag tvättar så kan man t.o.m hissa upp bilen vilket e schysst :) mvh... Erik Chips o BMW e livet... |
|
Tigerr |
Player: Det beror la på VART man rakar sej! ;) Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.