AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
562

Verkstadsbok E34 -90

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Tjena! Jag är på G och ska köpa en verkstadshandbok till min 525i -90. Jag har hört att "Den som Mekonomen" har inte är så bra och har därför fått tips om följande bok.

Länk

om det är någon som har denna bok, är jag tacksam om ni kan ge era kommentarer kring denna. Hur pass bra den är. Den kostar ju trots allt dubbelt så mycket som vissa andra böcker. Sen undrar jag om den omfattar min modell 525i -90 (M20) och brorsans modell 525i -93 (M50) och farsans modell 525TDS Touring -96 E34.

Länk
Beeemer11
står på sidan att den täcker bara mellan 89-95 så din farsas bil ligger väl lite risigt till då...fast det mesta kanske stämmer när det nu är samma kaross till -96
Er
56
Erik B
525i -95
En riktigt "fet" och bra bok med utförliga instruktioner -har den själv. Köpte min på Adlibris, har för mej att den var billigast där. Den täcker fram till den senaste E34:an (-95) så gubbens bil gäller den väl inte.

//Erik.
Jag har båda två och rekomenderar klart den dyrare, den är mycket bättre och täcker fler modeller än haynes. Länk

MVH Tony
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
Den behandlar väl inte tds?
svårt å få tag på verkstadshandbok till bmw:s dieslar..
jag har sökt med ljus å lykta..

jocker18@home.se
hmm, jag är än så länge nöjd med hainey´s. fast, den kunde vara lite mindre hafsig när man tänker efter. kanske skulle leta upp någon annan

WmB SoundZ
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
HAr ni provat om bibloteket har handboken.
Dom köper gärna in böcker om man ber om det.
Det biblotek som finns där jag bor köper ett ex av bentleys manual efter att jag bad dem om det. Dom tackade för tipset och sa att om det var någon annan bok som jag behövde så skulle jag säga till.
Haynes Manualen finns på en E34 site i pdf form(saknas dock något kapitel) URLen ska man kanske inte gör a reklam för här så den får ni leta efter själva.
Lars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.