|
|
|
|---|---|
|
Hur ställer man om dom? Måste man ta bort hjulen för att ställa om hårdheten? Vad menas med gula Koni, förutom att dom är gula? :) //Marin | |
|
Det finns vad jag förstått två sorters ställbara Koni. Den ena sorten (som såklart är att föredra) ställer du med ett vred på dämparen. Förmodligen måste du ändå ta av hjulen, om du inte är en gummimänniska :-) Den andra sorten måste du demontera hela dämparen för att justera=inte så lönt kanske? Hoppas jag inte bjuder på falska uppgifter nu... Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Koni sportdämparna kan du ställa fram och de gör du med en "ratt" uppe i stötdämpartornet. (utan att demontera någonting. De andra vet jag inte hur det är på. mvh larsson |
|
|
Framdämparna ställs oftast med en löstagbar ratt innifrån motorrummet. Bak så måste man demontera dämparen och trycka ihop samt vrida den för att justera hårdheten. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Jag har/har haft båda typerna av "gula". De jag har fram lyfter man bara på huven och vrider uppe på tornet, precis som dlarsson skriver. De där bak demonterar man dämparen, trycker pistongen i botten och vrider den sedan steglöst. "Gula" betyder sportigare, "röda" betyder inte så sportiga. Precis som Bilsteins Sprint resp. Sport Mvh, kris |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.