|
|
|
|---|---|
JohanOS |
Tjena, Något som det pratats om lite (om ens nån gång?) är BMW Z3 Coupé 3.0.... Den bilen är iofs rätt så ovanlig men också mycket intressant. Inte minst för mig.. Vad jag undrar är om det är någon som har nån aning om OM det är något nytt på dessa bilar? Förutom självklart motorn.. Men som t.ex jag som ägt en Z3 Coupé 2.8-99... Undrar då, på 2 år, vad dom ändrat? På roadstrarna tenderar dom ju att ändrar dom ju prylar nästan vartenda år.. Men hur är det med Coupén?.. Är det enbart motorn som skiljer sig? Eller har dom bytt något annat på senare år? Eller bytt något på just 3.0an?.. Någon som har koll på detta? PS. Letar fortfarande efter en jäkla 3.0 Coupé... Ingen som vet vart man hittar dom? :-) DS. |
|
På 3.0 så skiljer ju panelen i mitten med alla reglage. Övrig inredning är ju lika. Du får ju den nya runda klockan m.m Annan färg på aluminiumpanelen. Annars är bromsarna lika och drivlinan verkar i övrigt vara orörd förutom just motorn. 3.0an är inte lätt att hitta! I tyskland finns en drös men du letade väl efter en sv-såld och då blir det ju värre :) Speciellt om man har lite krav på viss färg och utrustning. /Per |
|
JohanOS |
Visst är det så, har du lagt märke till att det inte finns några import i sverige av 3.0 coupen?.. Jag har då aldrig sett någon.. Utan enbart svensksålda.... Lustigt det där.. |
|
Min far har en Z3 3.0 Coupé, underbar bil måste jag säga (är bara 16år så jag får bara övningsköra med den, men det är nog så roligt). Tyvärr så vet jag inte så mycket om vad som skiljer sig på 2.8 och 3.0, har aldrig haft någon 2.8 i familjen. Här är en Z3 3.0 Coupé till salu i alla fall, har sett några fler lite här & där. Lycka till i jakten på en trevlig bil. Länk |
|
|
Johan: har noterat detta med, underligt fenomen faktiskt. Min teori är dock att iom att en 3.0 blir dyrare än en M Coupé så köper folk den istället. Men man tycker ju att det borde ha trillat in några från tyskland iaf. |
|
|
Det skilljer oxå på små detaljer. Listen på handtaget på bakluckan är i krom, längre och tjockare än på 2.8. Den 3.0 Coupe jag har sett så märkte jag direkt att stolarna var av M modelen och i mocca. Dessutom 32 hästar.... Drar den mindre soppa oxå? Min är torstig som hel...te. Med det beror nog på cold air intake... |
|
|
Om stolarna vad i mocka och från M Coupé så var det väldigt invidualbeställt. Det finns bara en sorts stolar i Z3 3.0 Coupé och går ej att få i flerfärgs kombination som standard. Stolarna är exakt lika i 2.8 och 3.0. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.