|
|
|
|---|---|
zumpen |
Jag har hittar en M3 -94 och kollat upp med försäkringsbolag och verkstäder all historik stämmer verkar det som.. 9800 mil har den gått, den är fullutrustad med taklucka och är i kanonskick dvs lacken och skinninredningen mm, Den har haft 3 ägare sen importen 98-02 och den första var en gubbe på 50 bast somn jag har pratat med som hade den i 3 år, den andra var en bilfirma som hade den i 2 månader och den tredje en en 36 årig kille som verkar helseriös,inspektion 2 gjordes 01-10 sen har den vart avställd sen dess men killen som äger den har kört den lite på helger ibland för att hålla motorn i trim. den har aldrig vart krockad och det är nya däck på den, det jag saknade var ett M-test.. han vill ha 150.000 för den och jag vet att det finns massa billigare men jag tycker att historiken säger at detta är ett bra exemplar och det är värt lite, vad tycker ni? vad kan jag få ner priset på och med vilka motiveringar? Tacksam för svar snarast innan jag åker och köper den! |
Jonas M3 |
hej. maila mig så får du en ännu finare med mer utrustning men den har gått längre M-Tritschka |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Denna superfina M3-93 var det inga större problem att sälja för 150k Länk MVH Hasso Länk |
|
Låter som ett säkert köp. Om allt känns rätt: slå till!! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
zumpen |
Har en fråga till också! bilen är avställd och har körförbud för att killen inte hade den påställd i somras för han jobbade utomlands, det måste väl dra ner värdet på den den och vad brukar vara problem med besiktningen på just M3or? |
|
Inga speciella fel på M3:or jämfört med andra modeller. Dock ska ha dra av stålar för besiktning ca: 240.-, samt skatten som du får betala vid påställning ca: 1600.-.Samtidigt som du kan pruta ner yttligare nån 1000lapp för merjobb eftersom du måste besiltiga den. Johan |
|
|
Kolla det vanliga, d v s all slitdelar. Om t ex bromsarna snart måste bytas kan du ju pruta lite p g a det. Det kan löna sig att göra ett M-test. Då går de ju igenom hela bilen och du får en rapport där allt som är slitet är deklarerat. Det är blir ju svårt för säljaren att argumentera mot då. Jens |
|
|
Verkar konstigt att inte besiktiga en bil för 150´ innan man bjuder ut den till försäljning. Finns det ngt han vill dölja? Erbjud dig besiktiga den innan köp, det är väl använda pengar om det skulle dyka upp ngt fel. Min poäng: Tror han att den går igenom utan problem så borde han ha besiktigat den för att undanröja misstankar. Skulle jag gjort. |
|
|
Instämmer med Hubbe: Om en katalsyator eller liknande e kass så springer de iväg väldigt fort. Alternativt ett konditions test på bmw, då du får mätarställningen verifierad med. Lycka till. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.