|
|
|
|---|---|
|
Igår tryckte jag på en knapp till vänster på ratten jag tror det är ett tecken för en mun...;) Då startade TVn och jag sa "oj!" då kom det fram "Karte?" på displayen, då sa jag "va!", då kom det fram "Telefon?" (tror jag det var)! Det är ju någon form av röststyrning. Men trots att jag har engelskt språk i färd datorn var det tyska i displayen och hur fungerar detta? Har tysk instruktionsbok och min tyska är, såtillvida jag inte druckit massa pilsner, sisådär... Krångligt är det...men kul! | |
|
Då gäller det att inte komma åt knappen när man sitter och har en konversation för då börjar hela bilen leva om...:DDD //Stephan ______________________________ Länk |
|
| Tyvärr så tror jag att röststyrningen inte går att programmera om till något annat språk utan man måste byta själva röststyrningsmodulen till en engelsk (ca 3000 SEK om jag kommer ihåg rätt). /RS2 | |
|
Hur använder man röststyrningen ? Styr den både nav och tele? Har precis köpt en M5-00 och hittar ingenting om detta i manualen. En tysk dam försöker prata med mig ibland, men vi förstår inte varandra så bra! Hon har aldrig talat om någon karte eller nav. Har man automatiskt röststyrning på naven om man har det på telefonen? Conused but happy! |
|
|
Du hittar den tyska manualen "Sprachsteuerung_0901.pdf" i mappen "Manuals" på min iDisk. Här ser du vilka kommandon den tyska damen förstår. Länk /RS2 |
|
|
RS2: Oj...Man kanske kan muta dig med en varmkorv på någon bilträff för öga-mot-öga-instruktioner? MVH/ Qvarnis |
|
|
RS2. Tusen tack för hjälpen. Nu kan jag lära känna ännu en kvinna lite bättre!! I love my car! |
|
|
Qvarnis, tyvärr så tror jag inte att min tyska är ett dugg bättre än din...! :-) Jag hade en engelsk röstmodul tidigare men ska nu montera i BMW:s nya BlueTooth-telefonsats istället under vintern, bara jag kan reda ut vilka extra kabelsatser som behövs till min bil... /RS2 |
|
|
RS2; Jag skulle oxå villa ha denna PDF fil. Har du den liggande och skräpar där?:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.