|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej, som många här på forumet besöker jag mobile.de. Tyvärr känns det som att många oseriösa annonsera där. Här ett exempel: Länk och Länk Man använder andras bilar, annonsera billigt med "Notverkauf" osv. Någon annan som upplever samma sak? /Scheckheft |
Scheckheft |
"Man använder andras bilder" ska det vara /Scheckheft |
|
Kanske är det någon som lämnat in den som ett försäljningsuppdrag....? /Simon |
|
|
mobile.de = bluffportal.se Satan i gatan vad man hade velat ha den där B12:an, men köpa den via mobile.de.....don't think so! Man kan säkert göra bra köp via mobile.de, om man är mycket noggrann och har gott om tid på sig...annars rekomenderar jag www.bmw.de -grauchtwagenbörse. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Man köper ju inte via mobile.de. Det är ju bara en annonssite där de flesta tyska bilhandlare lägger ut sina annonser inklusive BMW-handlare. | |
|
Det är juh den största siten därför mest skitbilar men om man går upp i pris så finns bilarna med stil även där tror jag.. Har hittat en del som finns även på BMW.de verkar det som... välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
Scheckheft |
Hej igen, fördel med mobile=störst urval bilar (BMW), enkelt att använda. Blev av ADAC (tysk motsvarighet till Motormännen) vald till bästa webbplats för bilförsäljning. Började själv använda mobile för ca 6 år sen och märker en försämring. Hänger kanske ihop med att en populär webbplats drar till sig mindre seriösa personer. BMW:s Gebrauchtwagenbörse känns ida tryggare. /Scheckheft |
| Janne2: Jag vet. Men i teorin går ju köpet VIA mobile.de, då det är de som förmedlar kontakten mellan säljaren och dig. Det var så jag menade.. | |
highline |
hej om någon kommer i håg historien om den enbenta tysken så följer här en fortsättning. Bilen blev ju som bekant såld,men nu är den till salu igen med en annan ägare, samt att den har "tappat"9000 mil på kuppen,Samt att priset har ÖKAT från 3450 till 6200 euro.Annonsen nu är utan bild,jag mailade och bad att få upp bilder på bilen och han skickar samma bilder som jag hade fått tidigare.Den enbenta tysken hade annonsen som privatperson,men nu står den på en firma, det är inte kul |
|
nofx16, mobile.de är ingen bluffportal. För att kunna hävda måste du ha kunskap om att en stor andel (minst 20%) har okända stora fel, något jag har svårt att tro att du har, 120 000 bilar är svårt att ha full koll på. Mer balanserade och korrekta uttalanden är att föredra! /Simon |
|
Scheckheft |
Hej, skickade ett mail till mobile angående annonsen. Finns en funktion som heter "Inserat überprüfen lassen" , dvs mobile kollar upp annonsen. Annonsen är nu borttagen (konstigt nog fungerar dock länken ovan fortfarande). Bra att man kan påverka. /Scheckheft |
|
Det är väl inget fel på mobile.de...varför skulle det vara en bluffportal, förstår inte. Bilhandlare som är bluffare finns det ju på varenda annonssite. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
|
Det finns över 500 000 bilar på mobile!! Om man inte vill ha vraken, skall man inte titta på dom absolut billigaste. Om du söker efter t.ex. 740 e38 så får du MINST 800 träffar med en prisbild från ca 8000 EUR till 60000 EUR. Den för 50-60' EUR är med största sanolikhet en ärlig bil, men den för >8000 EUR......räkna ut själv. Har själv hittat alla mina (15-tal) bilar på mobile.de och om nån tycks veta att mina bilar har varit skit, säger ja bara....kiss my a**! //Marin |
|
Scheckheft |
Hej, Marin: den här tråden handlar inte om dina bilar. /Scheckheft |
|
Jag bara komenterade Kalles inlägg ang. mobile.de //Marin |
|
|
Får hålla med Bimmerman här, bluffar och oärliga finns överallt...bl a på mobile.de, dock är säkerligen den stora majoriteten ok där. /Simon |
|
|
Var skriver jag att ALLA handlare på Mobile.de är bedragare och bluffare? Svar: ingenstans. Jag baserar min ÅSIKT om att mobile.de är en bluffportal dels på mängden historier jag fått höra av vänner som sysslar/sysslat med import, och dels på att i mitt tycke FÖR många av de bilar/handlare som cirkulerar där verkar mycket oseriösa. Jag tror(observera tror, har absolut inga bevis) mycket väl att 20% av de tyska BMW-bilarna på mobile.de, som inte står hos märkeshandlare, är dåliga köp/vrak/f.d krockskadade osv. BMW-försäljarna i tyskland har jag däremot ENDAST hört gott om. Således anser jag att mobile.de har för stort antal suspekta handlare/bilar, och kan därför inte rekomendera någon att handla BMW via dem. Hoppas ni har överseende med att jag uttryckte mig lite klumpigt, svårtolkat och kortfattat i mitt första inlägg... Marin: jag påstår inte att dina bilar är skit. Som jag skriver så kan man säkert göra bra köp via mobile.de, om man kan sina saker och vet vilka handlare/bilar som är vettiga. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Givetvis finns det en del skumma bilar på mobile, men hur skall man kunna undvika det när det finns över 600.000 bilar till salu där? Mobile är väl Tysklands största begbils sida, så det vore synd att säga att 20% av bilarna är vrak. Mobile är väl ungefär som bytbil.com i Sverige, fast mycket större. | |
|
Procenttalet skojare på tex bytbil.com är lika stort som på mobile.de. Tänker man så skall man bara köpa bil via märkeshandlarnas egna sidor och då är det svårt att hitta klippen. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
|
Bimmermann; Jag föredrar att köpa bil privat, då jag inte litar på så många yrkesmässiga bilförsäljare ;-) Tror absolut inte att bytbil.com är bättre än mobile.de på något sätt - som du med flera skrivit: skojarna finns överallt, även privatpersoner... //Kalle |
|
|
True....... PS! Men alla bilförsäljare är inte skojare...se på mej. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.