|
|
|
|---|---|
|
Läs först Länk Någon mer än jag som känner för att slita håret av sig? Här är det en k*rring som får betala lite mer i försäking och genast stor artikel SAMT en krönika om hur könsdiskriminering. Skojar dom? Är det inte så att 99 fall av 100 har män högre premie. Särskilt om man råkar vara under 30. Jag blir så trött iblad när det ska kvoteras in allt ifrån damhandboll till könsdiskriminerings nyheter. Jämnstäldighet visst men kvällspressen är ju pinsam ibland! | |
| Testa att vara kille i storstad under tretio så får hon se på premie ;) | |
|
Måste säga att jag förstår att hon är förbannad, lika förbannad som jag är för att jag straffas för att jag är man under 30. Lika fel som att placeras i ett fack för "18-30år", lika fel är det att placeras i ett fack för "ej svenskfödda". Tycker absolut inte att ett företag kan bemöma mitt beteende i trafiken i förhand för att jag är svart/vit/gul/gammal/ung/kille/tjej. Att just detta fall visas i pressen är iof inte konstigt: "Medelåders kvinna könsdiskriminerad" slår värre än "Acey 22 får betala mer för att han är kille" :)) Aftonbladet tjänar pengar på bra rubriker du vet... **************************************** Länk **************************************** |
|
|
Praktexempel på kvällstidningsjournalistik, rena dyngan men det gör inget för det säljer säkert, och som extra bonus är det POLITISKT KORREKT. Om Aftonbladet ringer mig kan jag upplysa dem om att jag har varit könsdiskriminerad i 18 år, dvs så länge jag ägt bilar, för att jag är man. Men det säljer ju inte... Oj, nu dubblades visst blodtrycket, så förbannad blir jag på sånt trams. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
Premien på min tjej var 4000 billigare än vad den var på mig trots att hon inte har körkort. En tia på att dom glömt beräkna bonus, antalskadefria år, hur länge dom haft körtkort. Står huset på maken? Har han varit kund där i 35 år så kanske han får lite bättre priser. Det kan skilja en hel del på premien beroende på vilken säljare man får. Nej jag blir förbannad och har även talat om detta för hon som skrev artikeln :) |
|
|
Håller med acey! Jäkla trams sånt här... Fick du svar från artikelförfattaren acey? Skulle vara kul att läsa :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Som vanligt från aftonbladet så får man inget svar. Har bara fått svar en gång genom åren och det var från RC. Men det handlar om att sälja lösnummer. Det är verkligen bäst att man tömmer fickorna ordentligt när man ska ut och flyga. Piper metalldetektorn så står det att man planerade ett terrordåd i aftonbladet dagen efter... |
|
|
För mej skiljer det upp till 25.000:- gentemot morsan. OCH JAG ÄR FYLLDA MOGNA 30 ÅR. Försäkringsbolag kan pilla sej nånstans.......särskilt SUSAB. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
|
SUSAB= SUGAB :) //Marin |
|
|
Marin Japp, har redan andvänt det uttrycket ett par ggr. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
| Det är överhuvudtaget tramsigt att tala om diskriminering när det gäller försäkringar. Premierna baseras nämligen alltid på statistik. Siffror är inte subjektiva, inte för 37 kvinnor och inte för 22-åriga män med BMW M5. | |
| Jag har kört över 100 000mil och krockat med vilt en gång. Enda gången jag använt försäkringen. Några små repor annars det är allt. Är 26år, tjejen skulle få sju tusen kr billigare försäkring, 20år tre olyckor på två tusen mil! Rättvist? | |
|
Speddy: Självklart är det rättvist! Det är synd om kvinnor ju! De måste kompenseras på något sätt! Dessutom är kvinnor alltid MYCKET bättre bilförare än män, vet du väl? Skämt åsido så hänvisar jag till mitt inlägg ovan: i 999 fall av 1000 så är mannen diskriminerad i försäkringssammanhang, men när EN kvinna får betala högre försäkring än sin man, då j*vlar blir det liv i luckan på Kommuni...ehhhrrmmm Aftonbladet. I senaste TV finns däremot en mer rättvis och mindre vinklad bil av problemet med de gigantiska premieskillnaderna. Mvh Kalle |
|
| Det roliga (?) är att har man denna diskussion in public så kan man ofta bli kallad både det ena och andra tyvärr. | |
|
Män är INTE diskrimminerade. Inte heller kvinnor. Däremot kan en premie vara fel för en enskild individ, premierna kan inte skräddarsys till individnivå för då skulle f-bolagens adminkostnader mångdubblas. Män mellan 18-28 år krockar mycket oftare än alla andra kategorier av människor, därav högre premier. Vad är konstigt med det? Betydligt fler stölder och skadegörelse sker i storstäder, därför får vi som bor i storstad betala för det. Vad är det för konstigt med det? Vi kör åtråvärda dyra bilar, därför blir premierna högre än för en sossecontainer som ingen skulle sno om den så var öppen. Vad är det för konstigt med det? |
|
| MDcruiser. Därför även försäkingsbolagens statistik inte alltid är helt rättvis. Sen är det nog ingen som vet exakt hur försäkringsbolagen räknar ut sin premie. | |
|
MDcruiser: en premie kan skräddarsys på så vis att en person som haft 3 bilbränder och 5 krockar på ett år får en högre premie. Då kommer man åt delar av fusket och kan sänka premierna för de som sällan råkar ut för något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.