AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
868

Larmet indikerar inte när man larmar på.

dr
57
driver28
540IA Touring 1997
Hej!
Jag har fjärrnyckel och enligt tidigare ägare, originallarm på bilen, men efter att ha trocklat mig igenom det mesta av instr.bok på tyska står det att larmet skall indikera aktivering genom blinkers. Det gör inte min bil. Är kopplingen till indikeringen trasig? Eller är det så att man kan koppla ur larmet för att inte suga ut batteriet när den står hos handlare t.ex.? eller är det så att jag har fjärrrnyckel UTAN larm? Några idéer?

/Hasse
Du kan ju ha fjärrstyrt c-lås utan larm. Bilar efter -96 har dock alltid stödskydd (startspärr).
Om du har larm så sitter det väl en lysdiod under backspegeln som blinkar när bilen är låst. Prova med att ha en ruta nere, lås och stick in handen och öppna handskfacket. Då skall bilen larma tror jag. Jag har dock inte kollat just E39 originallarm.

FP
dr
57
driver28
540IA Touring 1997
De ja! Då var det klart... jag verkar ha stöldskydd utan skalskydd då? Kan man eftermontera skalskyddet till originalstöldskyddet?? Har någon gjort detta och vad går det lös på tro?

/Hasse
Blir ju BMW:s originallarm då. Runt 4500-5000 skulle jag tro. Eller något av CarGard T70C, Defa 400 eller Cobra, som alla kan styras av originalfjärren. Priser i samma härad tror jag om du inte monterar själv.
Nu kommer säkert någon att påpeka att försäkringsbolagen inte lämnar självriskrabatt på egenmonterade larm, men jag vet att det är OK med en hel del bolag. Man kan också få ett intyg på funktionaliteten från någon larminstallatör.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.