|
|
|
|---|---|
|
Min tankmätare visa halvtank när den är tom men lampan som varnar för att det är lite kvar funkar som den ska. Är det nån som vet vad det är för fel??? | |
|
Går nålen i botten när du slår av tändning? I så fall bode det vara givarens flottör som hakar upp sig vid halv tank. Går mätaren i normal takt ner till halv tank eller visar den fullt länge efter tankning? |
|
|
Den går till botten när jag slår av tändningen och när den kommer till halv så är det tomt. |
|
| Exakt samma problem på min... | |
|
ja samma här! fast min åker upp till full tank när den börjar närma sig tom....jag har inte hittat felet www.moffa.nu |
|
|
En vanlig felkälla är kontakten på mängdgivaren (på tankens ovansida). Prova att ta loss, putsa och smörja (WD-40 eller liknande) kontakten. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Jag tror jag har samma problem, mätaren går så att säga i halvfart från att visa full tank när tanken är full och till att visa halv tank när den blivit tom. Men varningslampan funkar som den ska. Jag testade rengöra kontakten till givaren under baksätet men det hjälpte inte. /Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.