AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
427

Hjälp mig med min E-36...

He
5
Henrikwn
325 -93 Coupe
Hej !!

Jag har en 325 Coupe E-36:a som rutan har slutat att åka ner när man öppnar dörren...

Vad göra???

Mvh Henrik

Visa användare
36
BMW_racer
BMW 318iA -92
Mitt förslag är att lämna in bilen till en verkstad/BMW verkstad.
Lycka till....

//MVH. Christoffer

"Fullt ös medvetslös"
He
5
Henrikwn
325 -93 Coupe
Det måste ju gå att fixa själv tycker jag...
Bara att jag vet ju inte hur det funkar. Sitter det en givare någon stans eller hur styrs det ??
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det sitter en liten microswitch i bygeln för dörrlåset på B-stolpen, det brukar vara den som ger upp.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Alla har inte microswitch i bygeln för dörrlåset på B-stolpen på min sitter det nån sladd innanför dörrhandtaget och jag har samma fel som henrik.
Köpte ny sladd hos bmw ska bara hitta någon som byter.
Detta e på cabben.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 DAYTONA Länk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 MUGGELOROT SÅLD---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
X.
Har fått samma problem i min passagerardörr.

Det sitter ingen brytare på stolpen, däremot verkar det sitta en brytare i själva låsmekanismen i dörren. Om jag petar i låsmojängen med handen när dörren är öppen så kan jag oftast "trigga" systemet så att den släpper ner rutan och tänder kupébelysningen.

När jag gjort så och stänger dörren efteråt, så fattar den alltid det och hissar upp rutan igen och tonar ner kupébelysningen. Det verkar alltså bara vara just öppnandet som den inte reagerar på.

Ska väl plocka bort dörrsidan och kolla upp det hela ordentligt, när jag orkar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.