|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Min syster har en 320 -00. Hon säger att hon har ett fasligt problem när hon ska tanka den. Pumpen slår ifrån hela tiden och det vill svämma över. Bilen sväljer inte. Tror den att den redan är mätt? =) Sitter det nån sorts ventil nedanför det lilla locket som öppnar sig? Kanske är denna som isåfall strular? Tacksam för svar. Tog en kvart att tanka sist gång. Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
ant |
kan nog vara så att någon avluftning till tanken är tilltäppt. istället för att trycka ut luften när bensinen rinner ned så liger luften kvar och bensinen kan inte rinna ned lika fort i tanken. vet nte hur det funkar på e46. men det borde finnas en avluftning till tanken. ============================= Länk |
|
Tabkar hon på samma ställe och pump när det blir problem? Jag har råkat ut för att en specifik pump på en specifik bensinstation ger just de problemen på min bil. Troligen just den pumpen som är för känsligt ställd eller trasig! Mvh |
|
|
Johan B: Jag ställde samma fråga till henne. Hon sa att hon prövat olika pumpar. Samma problem överallt. Ant: Låter vettigt. Jag använde sökfunktionen på denna sida och då läste jag om folk som haft samma problem när dom trycker in pumpen för långt. Detta var dock E-36. Men det kan ju va värt att testa och dra ut pumpen lite. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Jag har samma problem med min 318iA E36. Pumpen slår ifrån och den tror att bilen är fulltankad då den bara är till hälften fylld. Eller ibland ännu mindre. Är det någon annan som haft problem med E36. //MVH. Christoffer "Fullt ös medvetslös" |
|
| Om det är sådan där muff på "pistolhandtaget" får jag i max 2 liter åt gången. | |
|
På min E36:a jag hade slog den ifrån om man tryckte munstycket för långt in, drog man då ut den så att den såg ut att hänga på kanten gick det bra (det var aldrig någon fara att den skulle hoppa ur eller så). På E46:an är det inga problem alls. **************************************** Länk **************************************** |
|
|
"På min E36:a jag hade slog den ifrån om man tryckte munstycket för långt in, drog man då ut den så att den såg ut att hänga på kanten gick det bra (det var aldrig någon fara att den skulle hoppa ur eller så)." Helt rätt! Efter 8-års extraknäckande på mack kan jag säga att det är så man gör! Mvh / Micke |
|
|
Vinkla munstycket till kl 8 så undviker man problemet. Asken |
|
|
Hehe, vilka tekniker ni tar till, ja bara tankar ja. Hade exakt samma prob i min e36:a och då hjälpte de o vrida som Asken säger. Om ingen av de föreslagna varianterna ovan fungerar så e de nog nått jord fel som får den o slå ifrån. E46:an borde vara svårare o tanka, tankar på tok för ofta :) Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.