|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta bromsolja på min kärra och undrar om jag kan spilla på DOT 5 olja, dvs silikonbaserad. Då slipper man ju byta sen :) //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB | |
|
Hoho....nån här... //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det bara ekar och "SUSAR".här numera Det borde ju inte vara ngr problem, men du bör ju inte blanda så du får väl tappa allt och lufta igenom med den nya. Annars är det ju lättare att fylla på med den gamla typ Dot 4 om man suger ur burken först, och fyller på ny, sedan bilen på en lyft och en pumpar och en luftar, så ser du skillnad på färgen när den nya kommer ur luftningsnippeln.Går fortast och enklast tar max en halvtimme. MVH Hasso Länk |
|
hasso "din vän i bmwcyberrymden" Tackar för infot. Då får det nog bli DOT 4 igen. Det räcker alltså med att suga ur burken? //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nej det sa jag inte!! börja med det, så du får ny olja i burken sedan luftar du vid hjulen som vanligt tills ny frisk olja kommer från den du fyllt på i burken, och kolla så det inte tar slut i burken.Du ser skillnad på den fräscha oljan när du luftat bort den gamla MVH Hasso Länk |
|
Sorry...oki då fattar jag. Skummade igenom för fort tydligen. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Varning för SUSAB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.