|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om det finns sådana filter att få tag i till min 540IA -94 och i såfall var? | |
|
Köpte mitt på Motornord i Sundsvall. Det fanns dock inte till våran typ av bil men: Ta bort luftfiltret och mät diametern på luftmängdmätaren. Uppge måttet för Motornord. (Tror att ett filter till en 535:a passade). Efter lite mekande med fastsättningen blev det perfekt. |
|
|
Servade bilen idag (inspection 1) på bildelsimporteno och köpte då ett Powerflow filter för 1000:-. Detta passar direkt men jag måste fixa ett stöd som håller upp filtret. Det är dock inget krångligt. Ska fixa det i helgen och återkommer med resultat. Mvh Janne |
|
|
Jag köpte mitt open air på Bildelsimporten som är ett Green Cotton, & det blev jäkligt bra! Jag gjorde ett fäste som jag skruvade fast i fästena till luftburken. Med ett Ferrita 2X2,5 tum också så får du ett ljud som är helt suveränt! PB |
|
|
Jag köpte ett Koniskt öppet filter av märket BMC från Länk för ca: 900:- och slängde iväg luftburken och ersatte det med ett rostfritt rör i diametern 70mm _____________________________________________ Länk |
|
|
Filtret är på plats och ljudet är mumma.... Mvh |
|
| Tack för alla svar, då får man väl åka till Sundsvall och köpa ett KN filter. | |
| Någon som märkt av en prestanda ökning förutom då av ljudet :-) vilket ju inte är fel det heller.. | |
|
COOLWOOL- Bor du i Uppsala? Jag köpte mitt luftburks sport filter på Bildelsimporten för att de sa att det ej fanns nåt "openair" till 540. Vore kul att kanske träffas och jämföra ljud om du inte bor allt för långt borta. Vad säger du? Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.