|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar på att skaffa mig en liten hobby nu under vintern. funderar på att importera denna bil från tyskland och fixa till den. Länk Jag skulle vilja ha lite kommentarer om priset mm. Tror ni på det här eller är det helt tokigt att göra detta? | |
|
Lätt överslag: Delar Plåten borde du kunna få loss för ung 30 000:- under förutsättning att du får tag på en rutram, å övriga delar (motorhuv,dörr,cab,framflygel och bakflygel plus övrigt krimskrams) Lack jobb 5-10 000:- beror på vilka kontakter du har. Övrigt som du kommer att behöva 10 000:- (alvedon och svetstråd) Sen är det ju bara att hoppas att det är skapligt rakt. Har du tillgång till bänk? Annars är det bara å glömma. Min erfarenhet av "projekt" är att de är lite för dyra för att fundera på....Summan jag får ihop är runt 50 000:- plus en J-la massa timmar. köp av bil 115 000:- transport hem 10 000:-. 175 000:- Plus ett par hundra timmar. (100*200=20 000:-) Sen är det upp till dig....lycka till |
|
|
Nej jag har inte tillgång till bänk, men jag har en kompis som har det. Vad tror du om priset på bilen? Är det för mycket/lite? |
|
|
betänk även att bilar som varit "rejält" krockade har betydligt sämre andrahandsvärde, oavsett hur bra de är lagade. Jag kan altså tyvärr inte göra annat än att avråda dig... Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Svårt som F.... det där med priset. Jag tycker det känns lite dyrt, men vad får du med? Om han är proffesionel handlare så kanske han kan skicka med lite delar så priset blir bra. Privat pruta minst 25 000:- Svårt med priset, men en rikt linje brukar vara 80% av priset på bilen i delar har jag hört nån gång vet inte om det är sant men verkar inte så dumt dock. | |
| Jag har inte tagit kontakt med säljaren än. Ville bara höra vad ni andra har för reaktioner på detta. Tack för tipsen. Vi får se vad som händer. | |
|
nofx: Tyvärr brukar det inta framgå att bilen har varit krockad när den väl är lagad sen. Utan bilar säljs som vanligt (menar inte att dolce inte skulle göra så!). |
|
|
Glöm det till det priset. Ge ett bud på 5000 Eur. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.