AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.634

M3 E36 motor i en 325 E30 ?

Sida 1 av 3
Hallo !!
Undrar bara om det finns några här som pillat in en m3 e36 motor i en e30 ?? Vore kul med lite info om det hela (på nån ev hemsida om nån har det)............ Inget är ju omöjligt !!

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det finns en sådan vad jag vet. Testa med att sök här lite på forumet så hittar du säkert mer information.

"Letar efter en trimmad E28"
Jag och sökfunktionen här på forumet är nog inte bästa vänner.....=) Hittar ju inget ?? Tips tack !!

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Sök såhär. Vill du ha ha m3 och e36 i samma sökning skriver du. M3 AND e36. vill dy ha e30 med skriver du helt enkelt M3 AND e36 AND motor AND e30 osv...
//
87
///M3 E30
BMW M3 E30
Här har du!!!

Länk

Bara bygga och se glad ut! Den är riktigt fin, har sett den i "verkligheten" flera gånger och jag e riktigt imponerad. Ser helt orginal ut.

"///M3 E30 - När du älskar att köra!"
Finns det kunnigt folk som kan montera in en sådan motor för en slant ?? Bmw-versktäder är inte direkt lätta på foten när det gäller sånt här..........
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tobbe som driver nfs har gjort dylik ombyggnad...det krävs en del lirkande att få ihop det, men visst om man är tillräkligt envis så går det.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Hur kommer man i kontakt med honom tro ?? (Tobbe, nfs)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tja, ring till tobbe på kontorstid dvs efter frukost på 040-977919.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Min kompis har en sån motor till salu kanske någon vill köpa maila då.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 DAYTONA Länk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 MUGGELOROT SÅLD---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finns det ingen på forumet som satt in en sådan motor i en e30 ?? (var finns ni??)
Borde ju finnas nån på galleriet som har en sådan bil eller ????
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Fanns en silver med m5 motor i på galleriet.

Min M3 DAYTONA Länk
Min M3 MUGGELOROT SÅLD---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fear This
jag håller på att stoppa i en sån motor, växellåda med mer i min e30 235 men är inte klar än, har lite småpyssel kvar att göra. har själv försökt leta efter folk som har gjort det förr men ingen verkar vilja berätta nåt... fast nu är det skitsamma nu börjar allt falla på plats iaf.
mvh johan

passa er ja fixar massa roadkills;)
Du får se till att uppdateta ditt bygga med jämna mellanrum på forumet !!

Lycka till
Jo
24
Johan Eklund
E30/S50 turbo
Jag håller på med ett motorbyte - S50 i E30 - och undrar om någon vet hur kabelhärvorna mellan E30-
och E36-motorn stämmer? Är det bara att göra ny härva
eller kan man använda något som finns?

/Johan
st
2.200
stensth
Johan Eklund: Kan du inte använda S50 härva med box?

Jo
24
Johan Eklund
E30/S50 turbo
Stensth: Kanske det, men jag kommer, som vanligt i mina installationer, att använda MBE-styrsystem. Eventuellet kopplar jag detta mot S50-härva, men hur
är det med denna som helhet -stämmer övriga kontakter, t ex motoranslutningen vid torpeden mot instument mm?

Vet någon något?

st
2.200
stensth
Johan Eklund: Hmm, jag kan tyvärr inte svara på den frågan. Du säger som vanligt, vad har du mera gjort för installationer då? Är det du som äger den silvriga E30:n med kompressor?

Jo
24
Johan Eklund
E30/S50 turbo
Några intallationer har det blivit, då jag byggt flera turbo- och kompressorkitsversioner till 325 e30. Nu kommer alltså S50-motorn i en slutlig 550-600 hk-version i min 325-88.

st
2.200
stensth
Oki, har du några bilder på dina tidigare byggen? Vore roligt att se. När beräknas du vara färdig med ditt nya bygge då?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.