|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hallo !! Undrar bara om det finns några här som pillat in en m3 e36 motor i en e30 ?? Vore kul med lite info om det hela (på nån ev hemsida om nån har det)............ Inget är ju omöjligt !! | |
|
Det finns en sådan vad jag vet. Testa med att sök här lite på forumet så hittar du säkert mer information. "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Jag och sökfunktionen här på forumet är nog inte bästa vänner.....=) Hittar ju inget ?? Tips tack !! |
|
| Sök såhär. Vill du ha ha m3 och e36 i samma sökning skriver du. M3 AND e36. vill dy ha e30 med skriver du helt enkelt M3 AND e36 AND motor AND e30 osv... | |
|
Här har du!!! Länk Bara bygga och se glad ut! Den är riktigt fin, har sett den i "verkligheten" flera gånger och jag e riktigt imponerad. Ser helt orginal ut. "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
| Finns det kunnigt folk som kan montera in en sådan motor för en slant ?? Bmw-versktäder är inte direkt lätta på foten när det gäller sånt här.......... | |
|
Tobbe som driver nfs har gjort dylik ombyggnad...det krävs en del lirkande att få ihop det, men visst om man är tillräkligt envis så går det. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Hur kommer man i kontakt med honom tro ?? (Tobbe, nfs) | |
|
Tja, ring till tobbe på kontorstid dvs efter frukost på 040-977919. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Min kompis har en sån motor till salu kanske någon vill köpa maila då. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT SÅLD--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
| Finns det ingen på forumet som satt in en sådan motor i en e30 ?? (var finns ni??) | |
| Borde ju finnas nån på galleriet som har en sådan bil eller ???? | |
|
Fanns en silver med m5 motor i på galleriet. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT SÅLD--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
Fear This |
jag håller på att stoppa i en sån motor, växellåda med mer i min e30 235 men är inte klar än, har lite småpyssel kvar att göra. har själv försökt leta efter folk som har gjort det förr men ingen verkar vilja berätta nåt... fast nu är det skitsamma nu börjar allt falla på plats iaf. mvh johan passa er ja fixar massa roadkills;) |
|
Du får se till att uppdateta ditt bygga med jämna mellanrum på forumet !! Lycka till |
|
|
Jag håller på med ett motorbyte - S50 i E30 - och undrar om någon vet hur kabelhärvorna mellan E30- och E36-motorn stämmer? Är det bara att göra ny härva eller kan man använda något som finns? /Johan |
|
|
Johan Eklund: Kan du inte använda S50 härva med box? "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Stensth: Kanske det, men jag kommer, som vanligt i mina installationer, att använda MBE-styrsystem. Eventuellet kopplar jag detta mot S50-härva, men hur är det med denna som helhet -stämmer övriga kontakter, t ex motoranslutningen vid torpeden mot instument mm? Vet någon något? |
|
|
Johan Eklund: Hmm, jag kan tyvärr inte svara på den frågan. Du säger som vanligt, vad har du mera gjort för installationer då? Är det du som äger den silvriga E30:n med kompressor? "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Några intallationer har det blivit, då jag byggt flera turbo- och kompressorkitsversioner till 325 e30. Nu kommer alltså S50-motorn i en slutlig 550-600 hk-version i min 325-88. |
|
|
Oki, har du några bilder på dina tidigare byggen? Vore roligt att se. När beräknas du vara färdig med ditt nya bygge då? "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.