|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
T_J |
ingen är väl fullkomlig? |
|
T_J Absolut inte, vill inte skryta med någon speciel kunskap om GT serien. Men man borde ha hört talas om något. Ska bli intressant att se några papper eller liknande. |
|
|
Att man inte hört om den kanske kan bero på att den inte har fått tas in i sverige finns ju t,e,x corvette c5 som var i senaste bilsport hette något kommer ej ihåg. bilen hade ca:400hk togs inte in till sverige p,g,a den inte klarat avgaslagarna. Men det e ju bara en tanke :=)) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT SÅLD--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
"engelska tidningen BMW car, novembernumret s 27" duger inte för att övertyga mej om en OFFICIELL serie. visst kan det vara så att man gjort 50 likadana bilar, men jag skulle bli minst sagt förvånad om man på samma ställe i motorrummet som i gtn hittar en klisterlapp som det står "BMW M3 GT(2)" på. [hem.passagen.se/meshes/BMW-GT/bmw_gt_09.jpg] när man snackar gt med tekniska avdelningen på bmw sverige i sthlm så har dom mindre info o komma med än vad jag har här hemma i mina tyska papper (den såldes ju inte här). det verkar som man får försöka ta kontakt med bmw i tyskland, och även det räcker nog inte , utan det får i så fall bli till att kontakta självaste BMW Motorsport GmbH o försöka leta upp nån dirre där som har koll... Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
| Nej rullar det bara 50 ex är det nog inte så vanlig. Men man bör ju känna till den iaf om man ska kalla sig någonlunda bmwkännare ;) | |
| Gör det och återkom | |
|
jag kan med personlig garanti säga att det e lättare sagt än gjort, "Player"... ...har jagat direktörer förr, angående min 328:a... nu e jag på jakt efter originaldokumentering till gtn och men skam den som ger sig. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
stavar fortfarande som ett dagisbarn, ser jag... =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
| maila redaktören på den där tidningen och be honom om en utförligare förklaring. tror han hette Ed. | |
| Länk | |
|
Varför skulle man göra det? Det e exakt när man gör så som det blir fel. Visst kan jag tycka det e kul o läsa "Se&Hör", men jag gör det inte för att få fram fakta. Vill man ha korrekt information måste man i detta fall gå direkt till BMW, för inte har väl tidningen något med BMW GmbH i München o göra? det är en fristående tidning? Jag jobbar på det (eller rättare sagt en polare till mej med snorbra kontakter högt i koncernen)! =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
*väntar med spänning* Laddar upp med chips och cola. :) |
|
|
lol! det kommer att ta tiiid, som alltid med den grabben.. ..men den som väntar på något gott =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Special Versions Were there any speical versions of the 3.2-liter E36 M3? A special run of 50 M3 3.2 coupes was produced in late 1998 to commemorate the end of European-spec M3 coupe production. How are the E36 M3 3.2 special edition coupes unique? Based on the standard European-spec E36 M3 3.2 coupe, the special edition models are all painted Imola Red (405) with a Bicolor Imola Red/Black leather interior and carbon fiber trim. They can further be identified by their larger M3 GT-spec front and rear spoilers. kopierat från BMW M Registry i USA ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Hmm, var det inte så att 350 av totalt 396 GT´s var till salu för allmänheten, resten sparades av BMW (eller gavs till deras förare eller dylikt ) ?? vet ej, men sånt är inte ovanligt i bilbranchen... Philip |
|
|
Jag har precis läst BMWCar's sammanställning över M3:or och den listar 396 tillverkade GT:n. Tror att det såldes (och numrerades) 350 st. Den listar också t.ex. 15 st M3 GT-R (-95:or tror jag man kan ha fel där) som släpptes i Australien där 11 st fick hamna ute på gatan. |
|
|
Rätta mig om jag har fel, men var det inte så att av de 396 tillverkade GT (-95) numrerades 350 och såldes till "civila". Återstående bilar användes i första hand som grundämne för tävlingsbilar runt om i världen. Mvh |
|
|
350 bilar, numrerade i chassienumret såldes till allmänheten. Att det sen tillverkats fler bilar för själva körningen i GT-klassen är ju mycket möjligt. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Men så heter också m3 3,2l EVO i england... Så man ska ju inte lyssna allt för mycket på engelsmän eller Jänkare när det kommer till BMW. I tidningen Total BMW förekommer väldigt ofta missar. Tidningen skriver fel heltenkelt. Detta kan ju anses konstigt. Men den som fattar engelska bilarnas registernummer sys. är väl inte född?! -jag fattar då ingenting då Texten om en Alpina B7 börjag såhär: "He bought this fabulous Alpina B7 on an "F" plate in january" Skulle gärna höra om ni andra har liknande synpunkter om BRITTERNA...? MVH Andreas |
|
|
328-johan, har du hört något om detta? Mvh Abbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.