|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det sägs att en andra omgång av M3 GT tillverkades 1998 i färgen Imola röd. Någon som vet något om detta? | |
|
Det gjorde den inte... MVH AUDI TT |
|
|
Player : Den gjordes enbart i Brittish Racing Green. Allt annat du ser e fake eller omlackat. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Blev nyfiken och sökte lite, hittade detta: Länk Kan iofs vara fejk! Mvh |
|
Liten_men_snabb |
verkar vara ganska så äkta..!? |
|
Vart får man tag på en sån inredning som den bilen har? Alltså rött i stolarna.. Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
ant |
Niklas BMW M3: det kan beställas vid köp av ny bmw. BMW Induvidual heter det. Man kan i princip välja till eller bort vad som helst på sin bmw. vilken lack man vill och vilken inredning man vill. dock så är detta ett dyrt tillval. ============================= Länk |
|
Jo, nog har man sett gt-bilar i både gult o svart. Detta är bara bs. Det finns ingen officiell "GT2-serie". Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
| Hade varit kul han visat att det stod GT2 någonstans på bilen / regbeviset eller liknande. | |
|
Vad nu acey, skrotat spårvagnen? :-) /Micke |
|
| I senaste BMW Car tidningen bekräftas just att denna modell byggdes. -94 byggdes 396 GT i färgen BRG och -98 byggdes 50 st GT i färgen imola röd. | |
|
Visar min protest mot oss som åker i dom fina spårvagnarna när dom beslutat höja priserna till stockholms priser! Nu är det hård träning istället för att komma i form till f1 säsongen i mars ;) |
|
|
Gött! Borde kunna sladda runt rätt ordentligt med F1-sulor i vinterhalkan. :) /Micke |
|
|
Jupp, läste om en sådan i "Performance BMW" M3 GT2 Det märkliga är att den inte hade fjäderbensstaget som den "vanliga" GT hade... Måste ju vara väldigt ovanlig! /K |
|
|
Det här tycker jag var intressant. Har oxå sett 2 st gt-97 limited edition på annons här i veckan. Har heller aldrig sett nåt om dessa förut. De jag har sett har fortfarande haft 3-liters motorn. Vore bra om nån kunde bringa klarhet i det här. jimpa |
|
|
Tror att den hade 3.2 spisen.... Enda skillnaden mot "vanlig" M3 var nof splittern fram, GT vingen och Bicolor klädseln på stolarna...röd i stället för grön som på GT:n. Det står i tidningen som jag läste att den var som en blandning mellan en GT 3.0 och en M3 Evo. Det rätta namnet på den torde vara M3 GT Evo. /K |
|
|
"-94 byggdes 396 GT i färgen BRG och -98 byggdes 50 st GT i färgen imola röd." Dessa årtal stämmer knappast, den vanliga GTn tillverkades i 350 ex Maj-95 till Aug -95, enligt en BMW M3 GT brochyr jag har sett. Om det nu finns en officiell GT2-serie e det ju väldigt konstigt att man inte hört eller sett papper/bruchyrer om den. Det låter mer som en "Greyline" serie (ala volvo) som tillverkas i ett antal ex för att få ner priserna. Så det skulle sitta 3,0-motorer i dessa -97 (eller 98):or?? Detta låter ju onekligen väldigt konstigt. Ja vill se PAPPER!! =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Stavar som en 5-åring gör man åsså =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Ja, är oxå rätt konfunderad. De jag sett finns i Belgien till jämförelsevis jävligt bra pris. Men som sagt, 3-liters. Som riktig BMW-dåre borde man hört nåt förut, men d här e helt nytt för mig. jimpa |
|
|
Okej. Infon fick jag från den engelska tidningen BMW car, novembernumret s 27. En kille undrar i en insändare om det finns två versioner av GT. Tidningen svarar: There were infact two limitied editions M3s released, so confusion is understandable. The first was the M# GT launched in 1994 to comply with 1995 le mans regulations. All 396 cars were finished in BRG and featured stiffend and lowerd suspension, and 295bhp version of the 3-litre engin. The second edition was the M# Evo GT, released in 1998, just 50 cars were built and finished in emola red. Skrev rakt av, akta er för stavmissar. |
|
|
Micke: Intermediete sula funkar perfekt i 5+ och lite småfuktigt ;) Angående m3 GT har jag också läst siffran 350st byggda. Det känns lite konstigt att det under en vecka så här helt plötsligt dyker upp några st GT 2or när man inte hört någon innan dess. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.