AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
468

Högsta rekomenderade toningen på framrutor?

518i slow mobil
Vad e den mörkaste filmen so me rekomenderad av er att ha på förarrutorna? Så man fortfarande ser ut genom dem på kvällen... Vill ju inte sluta se på kvällarna... Har dubbla uppsättningar, så besiktning e lungt... Tacksam för svar

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Sök sök sök har debaterats in absurdum

t.ex här:
Länk
Schysst att länka till ett raderat inlägg... :))

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
va?? ja se på f-n jag hittade ju det i "SÖK" rutan en liten bug tror jag minsann.....
Hur som det finns en massa gamla trådar om filma/tona framrutor kontra ASB SÖK SÖK SÖK
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Är det inte max 10% som gäller?
518i slow mobil
Jo, men tänkte bara så att man ser igenom... Resten skiter jag i... =) Hittar typ bara vad som e godkänt och vad som inte e... inget annat...

BMW e28 registret #154
Länk
Ac
90
Ackerlund
M3 -94
318i -87
25% hade jag på min och det tyckte jag var perfekt =)
Jag hade också dubbla uppsättningar i rutor så de är de bara att välja själv...
Kolla här på toningen..min fd bil som jag hade 25% på :
Länk
Mvh// Jens
518i slow mobil
ok... Vart hittade du den toningen? La du på den själv??

BMW e28 registret #154
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Dom jag har pratat med säger att 0% är max på fram och fram-sidorutor ! dvs att man inte får ha nån toning alls !

Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Visst får man det, bara man klarar kraven på ljusgenomsläppligheten!

Jeppe
Ac
90
Ackerlund
M3 -94
318i -87
518i slow mobil: Jag lämnade in bilen hos glasmästaren ja, dom brukar tona nya bilar åt saab. SKIT BIL! =)
Så då gjorde dom jobbet och jag blev nöjd...tror dom tog 2000:- för jobbet och filmen..
ngn som kan förklara hur dom mäter ljusgenomsläppet ??

typ har dom en sändare på ena sidan rutan och en mottagare på andra, och sen mäter den ljusgenomsläppet?

eller sätter dom sig i bilen och lyser med ficklampa genom rutan ochså står det en annan bes. gubbe på utsidan och bedömer med ögonmått ? :)

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Med risk för att bli lite OT.. Och med risk för att få på nöten av ganska många.. Men snälla ni tona inte era E28 or... Då är man väl nere på volvo 240 nivå?? Roligare med en ganska clean bil och lägga krutet på effekt och väghållning.

mvh Johan
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Klart som fan man ska tona rutorna på E28:orna om man tonar hur lite som helst och runt om... Då är det snyggt !

Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det finns verktyg för mätning av ljusgenomsläppet, samma mätare som används för mätning av slitage på vindrutor. Några stationer har den på prov just nu, och slår det väl ut kommer alla att få utrustningen.
I de fallen man inte har mätaren får teknikern helt enkelt bedöma själv (precis som man gör med många andra grejer).
Som riktmärke kan man ha att syns det tydligt att rutan är tonad är genomsläppet generellt mindre är 70%, originalrutor på bilar ligger vanligen på 75-85% orörda.

Jeppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.