AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.456

Ej godkänd viltskada

Har av bolaget fått beskedet att min skada INTE orsakats av ett rådjur!! Besiktningsmannen hävdar att rådjuret inte sprungit in i sidan och gjort bucklor i f-dörr+v-bakdörr, jag har enligt honom anmält viltskada till polisen för att slippa självrisk!!
Och skadan har han ingen uppfattning om hur den gått till!! Bolag L-F i Jönköping
(se inlägg viltskada E-38)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
LF :) Överklaga och dra in media det brukar vara enda sättet att få dom på rätt sida. LF Bergslagen ska numera vägra betala ut ersättning om man inte har vinterdäck på bilen efer 1 dec.

MVH
Hasso
Länk

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tvätta för allt i värden inte bilen bara. Måste ju finnas någon CSI typ ;) som kan hitta vad som sprungit in i bilen (päls,blod,hudavskrap you name it). Oftast så innefattar hemförsäkringen sk. rättshjälp. Hur sjukt det än låter, om du har samma bolag så betalar de dig för att du skall kunna stämma dem. Sen är ju frågan hur långt man orkar gå, oftast det som avgör.
Om du orkar, stå på dig !

Den här sidan brukar man nästan alltid hitta något läsvärt på : Länk

Mvh.Patric
ja tvättat bilen har men ju gjort, skadan fotades och bucklorna syndes knappt undes skiten.
Bes man godkände rep och plåtslagaren riktade och slipade bilen när den är klar för lack ringer bolaget och skall stoppa rep, pga att jag har försökt lura bolaget på ev självrisk när då jag hävdar att om jag inte anmält det som viltskada utan skadegörelse som också är befriat från självrisk, vräker han ur sig att du vet ju hur man skall lura oss på pengar.
Orsaken till att han hängde upp sig på bucklorna på f-dörr är att det finns en gammal skada vid dörrspalten som är bättrad (från ett uppslag el dyl) och bucklorna är ca 5cm från detta ställe då hävdar han att bucklorna likaväl kan ha uppkommit vid "uppslaget" av dörren, och ej av rådjuret.
sen undrar han hur repan på b-dörr, b-skärm kan vara ifylld med lackstift, har rådjuret gjort det eller? Nä men titta på foton från skadan så syns repan omålad och jag har bättrat efter fotografering hos skade v-stad för att slippa ev rost från vårt kära salt.
Ärendet överklagat och jag får besked imorgon.
Arrrghhh..försäkringsbolag.
Va f-n skall man ha dom till.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
Fick telsamtal från L-F före lunch idag, och dom betalar skadan fullt ut och ber om ursäkt för broblem som uppstått.
Fan att man skall behöva svära och hota för att få rätt, tänk om det varit morfar som bara tackar och tar emot, det är sånt dom tjänar pengar på.

Bimmerman. Är du nöjd med villkoren på försäkringen hos Dial? Vad kostar din kärra hos dom?
Scheckheft
hej, skönt att det ordnade sig för dig. Besiktningsmannen hade nog en grinig dag på jobbet :(.

/Scheckheft
POWERM

15.800:-/år inkl plusförsäkring.
2000 mil
30 år
Lägenhet
Ej garage
Stockholm

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
Gu
6
Gustaf S
740i (E38) -95
Hittills har Länsförsäkringar i Gbg varit bra att ha och göra med.
Men jag känner igen att man måste beskriva skadorna väldigt väl, och ofta klargöra minsta detalj.

Sålänge LF åtminstone lyssnar på argument så behåller jag dom.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Har försäkringsbolaget till början godkänt och reparationen påbörjats är dom budna av detta även om dom senare ändrar sig (en annan sak är att dom kan återkräva dig på betalning om DOM kan bevisa att du lämnat oriktiga uppgifter, men dom måste betala verkstaden.) Har det gått till så? Den besiktningsmannen du hänvisade till var det försäkringsbolagets bes.man?

Finns rättsfall på detta..kan leta upp det till dig om du vill..FB kör bara en bluff mot dig.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Hehe...såg när jag läste längre ner att dom godkänt skadan. Försäkringsbolagen börjar mer och mer att nobba
ersättning för att testa och ger sen med sig om man står på sig.
Om han på försäkrings bolaget sagt till dig,
att du vet ju hur man skall lura oss på pengar.

Så ett tips från mig anmäl skiten för kränkning.'
Och byt sedan bolag.

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.