AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
560

Vita baklyktor = med tjorv

Po
18
PolarisEdge
320I Sedan-94
köpte vita baklyktor till min e-36 från en stylingfirma. Tog 3 sekunder att sätta på men när jag slog på lysen så lyste dimbakljusen konstant. Sagt och gjort så ringde jag firman, de sa att man skulle titta i instruktionerna (på tyska) klippa lite kretsar inne i lyktorna och att detta problem skulle försvinna. gjorde som de sa och dimljusen slutade lysa konstant. Men då dök de upp ett annat problem. Ungefär engång i veckan går säkringen (10 V 32 A) för instrumentpanelsbelysningen, höger parkeringsljus och höger bakljus. Dessa 3 saker sitter på samma säkring då jag byter denna säkring funkar alla lysen igen och sen håller det ungefär en vecka. Detta är ett litet men jävligt störande problem jag vill ha hjälp med om nån har nån förklaring eller att på annat sätt vara till hjälp.

Live Fast die Old
Tja!

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men mitt dimbakljus lös också konstant under en period. Det funkade inte att stänga av... Det visade sig att det va lite glapp i kontakten till lampan. Bara att placera in lampan i rätt läge igen och problemet va löst. Verkar som att firman har gett dig en felaktig förklaring =( Något är ju helt klart galet... Det kanske kommer för mkt ström?

Mvh Tobias

P.S Du har möjligtvis inga bilder på din bil??? =) Gillar färgen! Vore kul om du kunde skicka några om du har... bmw.power@telia.com

Tack!
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Hmm...ja har precis samma fel på min bil när d gäller den där säkringen! Fast för mej kan den ibland hålla typ i flera veckor å ibland så går dom direkt!! Ja vette fan va d är men irriterande nå jääävulskt! Får gärna säga till om du har nån som helst aning om va d kan vara!!

B M W - Do I need to say more!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
precis samma fel på min kan det vara lite dålig kontakt ???

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel
Men va i h-e är det för skit som säljs!!!
Köpa grejor som man måste klippa av kablarna på!!!
Skicka tillbaka skiten till affären, och köp riktiga grejor..
Sånt skall man inte godta för mindre än gratis!

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Just därför är det nog bättre att köpa BMW orignial på BMW dom är lite dyrare men man slipper klippa och klistra ! bara ett tips...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.