|
|
|
|---|---|
|
Är det en automatisk "finess" eller är något trasigt? Jag är spekulant på en 540 -93 så jag har inte tillgång till instruktionsboken, och nuvarande verkar inte veta riktigt hur det ligger till... Är det någon som vet? Jag kan tänka mig att det är bra om panelbelysningen slocknar när man haft helljuset på ett tag för att dämpa det bländande ljuset i kupén. /Freki | |
|
Hur menar du att helljuset påverkar om panelbelysningen bländar eller inte? I vilket fall som helst har jag aldrig hört om denna finess. Däremot ska du kunna justera instrumentbelysningen, stark eller svag... **************************************** Länk **************************************** |
|
|
Allt ljus inne i kupén bländar om man kör när det är riktigt mörkt ute. Det är ju därför t.ex. SAAB har en "Night panel"-knapp som drar ned instrumentbelysningen till ett minimum och bara låter hastighetsmätaren lysa som vanligt, rätt smart ur trafiksäkerhetssynpunkt faktiskt... /Freki |
|
|
Ja, men det väljer du själv på en ratt brevid där du tänder strålkastare/dimljus på Bmw:en. Det andra låter skumt, att den skulle slå av sig själv alltså. **************************************** Länk **************************************** |
|
|
Verkar vara något litet elfel där. Instrumentbelysningen ska INTE slockna när man slår på helljuset! ______________________________ Länk |
|
Bus |
Byt reostaten, jag hade samma fel i min, fast om jag vred på reostaten när det hände kom det tíllbaka. Samma sak hände dock om jag blinkade och bromsade samtidigt. MVH Bus |
|
Hade samma fel på min 740, men nu är det borta (utan åtgärd). Räckte då med att dra reglaget till 0 och sedan tillbaka mot ON för att det skulle fungera igen. Verkade precis som något rela släppte och sedan initierades om genom min manöver. Kanske glapp !? Det sitter också en optisk ljusavkännare mellan mätarna (hast/varv) som automatiskt justerar instrumentbelysningen något. Mvh.Patric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.