AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.977

Nya Bond rullen: vad jag saknar BMW!

Sida 1 av 2
Såg ni nya Bondrullen redan?
För djävligt att BMW drog sig ur Bond äventyret! Jag saknade det i filmen! Det fanns till och med en Volvo i bakgrunded vid ispalaset men inte en enda Beemer i hela rullen. Inte ens i bakgrunden :-(

För övrigt visste ni att när Ian Fleming skrev sin sista Bond bok innan han dog så bytte Bond Aston Martin mot en SAAB 900 Cabriolet i boken. Det var Octopussy om jag minns rätt, men jag kommer inte ihåg vad Roger More körde i motsvarande filmen. Inte var det Saab i alla fall...
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
BMW i all ära, men BOND ska nog köra ASTON MARTIN om allt ska vara rätt tycker jag...
Såg ni reportaget om filmen? Där de hade x antal Aston Martin som de byggde om... Jädrar vilken verkstad. Bytte ut v12:an mot en v8 som de satte längre in för att få plats med skojjiga vapen och 4hjulsdrift. De visste vad de gjorde iallafall. Kan man kasta in sin 328:a för att få den där v12:an som blev över? :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Halloj

Håller med Pär:an
Bond är så engelskt det kan bli, han SKA köra Aston /Jagga...inte tyskt!
Annars får han väl byta namn till Fritz Bond.
/K
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Ford har köpt rättigheterna i den här filmen, undrar vad det kostade? Därav kan man bara se fordon som ingår i fordkoncernen - bl a Jaguar, Aston Martin, Volvo, den lilla Thunderbirden som Halle Barry kör runt i m m.

Visste ni att det var en svensk specialfirma som gjorde däcken med REJÄLA dubbutstick till isscenerna med Aston och Jaggan.
Maine name ist Bond, Fritz Bond...hmm jag gillar klangen... ;-)

Vad jag mest menade är att det var en enorm PR värde i att vara Bondbilen. BMW har nog gett up mer än dem inser. Jag tror inte jag hade fått up ögonen för Z3 på samma sätt om det inte varit för Bond rullen. Jag hade habäger redan när jag såg det på duken typ 7 år sedan. Nu har jag samma habegär för Aston Martin... (börjar samla tomburkar så att jag har råd med den om typ 20år)

Om vi ska ändå prata om det som är mest Bond så dem mest kända attributen: vodkan och pistolen är för första gången inte Smirnoff och Walter PPK. Nu supps det Finlandia och skjuts Glock. Känns lite som om Bond håller på devalveras...
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Eh hallå där...
Smirnoff har minsan inte alls figurerat så många gånger. För övrigt inte vodka alls utan GIN, det har ngnstans blivit fel på vägen, lika fel som devisen "shaken not stired".
Beträffande "octopussy" kör Bond Range Rover, åker i en trejulig "rikshaw" samt kör en Alfa Romeo GTV när han blir jagad av Tyska polisen i fiiiiina Beeemers.

Det var väl det tor jag.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
James bond skall nog köra Aston martin det känns mer rätt, jag är inte så jätte imponerad av z3.
Men 750 var rätt så härlig med alla extra tillbehör
som den hade.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med att bond ska köra aston. Har ju också kört Lotus :) Men engelskt ska det vara.

Z8an fick inte göra mycket mer än att bli sågad itu i senaste filmen :(
Nja. visst är det VODKA-Martini gossen dricker, inte Gin! Var det nåt annat i tidernas begynnelse? Men det har som sagt blandats en del, ibland "shaken, not stirred", bland vice versa. Håller fö med om att det skall vara en engelsk prestanda-sportbil. Z3 med 140 PS var väl egentligen knappast Bondmässig.

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Bond=världens längsta reklamfilm. :-( Visst är det intressant med produktplacering, och säkerligen bra för alla parter....men nån måtta får det väl ändå vara: blir bara löjligt när det är så genomskinligt som i exempelvis bondrullarna. Om det sen är BMW eller Smirnoff kvittar...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker ändå bond är bond. Överträffas bara av snobbar som jobbar som är det bästa som någonsin gjorts i film/serie väg. :)
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Hehe, Fritz Bond:-D! Det vore något, har någon tipsat hollywood?

"let the Best Machine Win!"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst är det få filmer som överträffar Bondfimerna när det gäller produktplaceringar men på något sätt kan man leva med detta just när det gäller Bond. Alla vet om det och förväntar sig alla prylar. Man skulle nog rent av bli lite besviken om allt detta togs bort.

Håller med om att Bond passar bättre i en Aston Martin än BMW, Lotus eller SAAB för den delen. Bond är fiction precis som det är för de flesta av oss att någon gång kunna äga en Aston Martin. Hur fina bilar BMW Z3 och 750 än är så ser man ju dessa dagligen.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Nils Olof> I tidernas begynnelse var det Dry Martini gubben drack, inget annat.
Dock har det enligt mig aldrig blandats med devis shaken not stirred utan den har alltid varit så. Tror att när man skapade figuren på film och alla visste att han var en så perfekt man etc så var man tvungen att lägga in ngt fel eller skämt, och då fick det väl bli att han skulle ha sin drajja skakad. Vilket man om man läser min text förstår är helt fel, en drajja skakas ALDRIG, utan rörs bara till lite lätt. Inte ska det i ngn oliv heller för den delen, utan den lägger man bredvid om personen promt nu vill ha en. Det enda som ska i glaset utöver tex 4cl gin/(vodka) är tre-fyra droppar Noily Prat och sedan en liten liten bit citronskal som brutits på mitten så att skalets olja mixas i drinken.

Smaklig spis
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Visste ni att Z8an var byggt på en Cheva i den filmen ?
Tror det var så.

Men visst ska James Bond köra engleskt.
Det med reklamfilm håller jag med om, dom saknar den dära fina klassen dom hade innan. Nu är det bara pang pang.

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Aston Martinen:) var en mycket elegant kärra, men Bond ger jag inga pengar för. Var inte däcken specialdubbade
av en svensk liten norrlänska firma, såg nått på Landet runt (bättre än Bond).
Och vad har detta topic med BMW att göra :)))

MVH
Hasso
Länk

Perkka
Bond har väl nya Ericsson i Die Another Day..? (lite ot)

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Perka:Jepp gumman fick fribiljetter till den filmen eftersom hon tillverkade telefonen.(gav bort dom)

MVH
Hasso
Länk

Hasso, Perka: fel: Bond pratade inte alls i telefonen. Bondbpinglan hade däremot apterat en bomb med hjälp av T68i om jag inte minns fel.
En rolig detalj vad det gäller produktplacering var när filmteamet bakom Bond-filmerna kontaktade Aston-Martins huvudkontor. Anledningen till detta var för att kolla om Aston-Martin var intresserade att bjuda över BMW för att få ha med sina produkter i den nya filmen. Svaret från Aston-Martin blev: "-Ska Bond ha betalt för att köra våra bilar? Borde det inte vara tvärt om?!?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.