|
|
|
|---|---|
|
Vart hittar man billig bur till e21? Borde gå att få tag i rel. billigt nere i Tysklnad om inte annars eller? Letar kabelhärva från/till m50/s50, e30 diff och defekt e30 | |
|
Billigast borde väl bli att köpa rör själv och böja till och svetsa. Beror ju även på om du ska ha helbur eller bara takbåge? Frakten kan väl inte vara billig från Tyskland? "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Ska buren vara godkänd för tävling? Om inte så kan du köpa lite billigare rör. Brukar kallas folkrace rör. Kolla på: www.svetsosmide.se Han har olika sorters rör samt byggsatser. Brukar inte bli så dyrt. /Per |
|
|
Vad är kraven för att få köra på strippen? |
|
|
Enligt Bilsport så ska man på deras arrangemang ha takbåge om bilen kör under 12sek tror jag och sen är det fullt dragracingreglemente om bilen kör under 10sek. Men jag är inte riktigt hundra på detta. "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
stensth: dragracereglementet börjar gälla under 7 sekunder har jag för mig....dock vet jag inte om det där med buren....men det låter rätt :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Detta är hämtat från Bilsports hemsida, citat: Bur eller båge? För säkerhetens skull finns krav på skyddsbåge eller bur. Går bilen fortare än 11,99 sek måste bilen vara utrustad med skyddsbåge. Skulle den vara så snabb att den kör fortare än 9,99 sek är det fullt dragracingreglemente som gäller. Öppna bilar ska alltid vara försedda med godkänt överslagsskydd. slut citat: Mvh Tobias "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Både Guss och Rolfstorps svets och smide har bur till E21. Kostar 3000:- inklusive monteringanvisning. Monteringen kan du göra själv, dock krävs svets. Annars gör leverantören det till dig för runt 8-10000:- Zigge |
|
|
Jasså? Vart finns detta företag? Har de ngn hemsida eller telenummer? |
|
|
www.gulasidorna.se Zigge |
|
|
Länk MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.