|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ytterligare 4 dagar har gått och jag har sprayat bägge dörrarna ett par gg till. Har blivit markant bättre, fast passagerardörrens plupp är fortfarande lite trögare på att komma upp (men den gör det så gott som varje gg). Men det har ju också blivit mildare väder... / Joakim Länk |
|
|
Ufo: De du borde göra är o plocka ner mekanismerna när de blir lite varmare och smörja upp dem. Vänta tills jag monterat mina m3e46 speglar så kommer det en GDS på hur man plockar ner dörrsidorna. Det bästa är som sagt att använda kopparfett eller liknande. Vattenfast och fint dessutom. De kommer absolut inte behövas några mängder, då gör dig bara en björntjänst. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag betvivlar att jag kan göra det själv, eftersom jag är född med bägge tummarna mitt i mina handflator... ;) ...men jag väntar in ditt GDS... / Joakim Länk |
|
| Verkar idag inte gå på goodwill hur som helst se följande tråd: Länk | |
|
Ufo: Där gör tummarna ingen nytta:) De värsta som kan hända är att du bryter ett monteringsklips för 3 kr eller något liknande. Du har allt att vinna på att prova smörja upp dem innan du bestämmer dig för nya. Mina fungerar klanderfritt änsålänge. Men dom är som sagt välsmorda :) Jag skall börja montera alla prylarna såfort Kung Bore flyttar sitt vita arsel bort från Skåne. De verkar som han somnat här eller något. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Dags igen... Den senaste veckan har min förardörr strulat... Tors-fre morgon gick den inte att stänga – bara "slog" emot låsbygeln – sedan efter 10-15 minuters pillande med låset och diverse svordomar gick den igen. Körde iväg, var inne på mack i 2 min, kom ut och dörren gick inte att öppna...dock gick "pluppen" upp och man kunde vrida runt nyckeln...kvittade vilket, dörren var låst. Alltså fick jag klättra in via passagerarsidan. Kul. I morse likadant. Så nu är frågan...kommer det ett GDS, Wendtan...? :))) / Mvh Joakim Länk |
|
|
Jag kan göra en GDS på hur man plockar ner dörrsidorna och monterar M3 E46 speglar om du vill :) De blir lite svårt att ta bilder när jag inte har en bil att plocka i sönder. Men vad har du använt när du har smort upp låsmekanismen som låser om dörrbygeln? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jo, jag förstod att du förmodligen skulle få lite svårt att göra en GDS utan bil... :) ...men jag skrev mest i tråden för att uppmärksamma fler som ev också har problem... I tosdags-fredags använde jag 5-56, tänkte prova med det ikväll igen, alt. ngn typ av smörjande låsspray. Eller så får jag kanske prova kopparfett som du nämnde tidigare. / Mvh Joakim Länk |
|
|
Ufo: Kopparfett är väldigt bra, men mitt tips är att smörja med detta när det är lite varmare ute. Eller om du kan köra in bilen inomhus så den får bli uppvärmd. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.