|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har börjat fått problem med min 518i -87. Det började nu till vinterns kyla. Den startar fortfarande i vilket väder som helst, första gången. Stannar jag efter en stund, stänger av motorn och försöker igen så vill den inte...vad kan vara fel? Tacksam för svar! /Bengt | |
redbull |
låter mysko... tänder den inte ens?? går den tills du stänger av den eller dör den när den blir varm?? går den som den ska när den är kall?? stora kukar ska gå trögt! |
|
Jodå, den tänder om den e kall eller genomvarm, så står den kall och du kör en halvtimme eller så så kan du stänga av o starta igen. Men om du bara kör 5 -10 minuter och inte hinner få den varm så vägrar den starta igen om du stänger av. Den går som en klocka när den väl går... |
|
|
den 'vill inte' skriver du! vad är det som inte vill? startmotor, tändning eller? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Kan vara bränsletryckregulator som kråglar för dig. Kolla bränsletrycket. |
|
|
"""VillaRosa : den 'vill inte' skriver du! vad är det som inte vill? startmotor, tändning eller?""" tändningen, det kommer bränsle i avgasröret som sen pangar. |
|
|
Ok, tolkar det som att startmotorn snurrar som den ska och att den får soppa. Har du kollat tex rotor, fördelare, stift, tändkablar? Skit tillsammans med fukt och kyla kan vara en dålig kombination. Kan tänka mig att fukten uppstår när kondens bildas när motorn värmer upp. Och att den sen torkar när du kör ett längre tag. Vilket kan förklara att den tänder kall och genomvarm, men inte "ljummen". En teori iaf.... ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Jag hade samma problem med min M535:a men då var det tempen som känner av om det är en kall eller varm motor och sprutar in bränsle efter behovet. Mer vid kall och tvärtom, därför surar du ner din bil... | |
|
ok, tack för alla svar, nu ska det meckas :) /Bengt |
|
|
hade samma problem (exakt) i en av mina förra bilar, det var mkt riktigt bränsletrycks regulatorn som krånglade. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.