AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
771

Sabotage eller vad?

**
117
** 325 **
325, 1993
Förra söndagen tvättade, polisha och vaxade jag min bmw så den var som ny hittade då några få stenskott på huven, idag ( en vecka senare) kollade jag på huven och såg att den var helt prickig... det såg ut som om det hade regnat småsten över natten, hela huven + framrutan samt lite av taket var helt förstört.. provade att gnugga bort det men det gick inte. Igår mekade jag lite med bilen och då fanns det inga prickar i lacken... Vad kan ha skapat dessa små sa**ns prickar. Kan jag använda någon typ av färgvax för att få bort dom? Tacksam för svar.

:!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det var antagligen det torkade vaxet som hade fastnat i alla små ojämnheter i lacken, dvs små stenskott, repor och annat som inte syns för blotta ögat. Sen när det kommit väder och vind eller du tvättat bilen igen så försvann det överflödiga vaxet. Beträffande rutan så kan det ha varit vaxstänk, vad vet jag? Färgvax är skräp och det suger. Om du vill ha bort det där så tror jag du får lacka om huven, då blir det en perfekt jämn yta.
**
117
** 325 **
325, 1993
Blir det står skillnad mellan den nya lacken och den gamla ( synbar skillnad ) om jag skulle lacka om huven?

eddie
Vilken färg har du på bilen??

Montana
**
117
** 325 **
325, 1993
svart...

eddie
De märks inte.De e ingen fara

Montana
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vet inte om jag håller med där....Det beror så mycket på lackeraren. Hittar du en riktigt duktig en så fixar dom nog det, tänk bara på att du kan hitta nästa sak som bryter blickens smekning över den sköna lacken, små dammkorn och slipmärken. Väldigt svårt att komma ifrån att det blir lite när man lackar om. Tips, spara pengarna eller köp någe fränt tillbehör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.