AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
550

Känner ni till en bra firma att anlita i stockholmstrakten?

dr
57
driver28
540IA Touring 1997
Hej!
Funderar på att chippa min 540IA... har hört talas om en firma som är bra på BMW i Handen, men kommer inte ihåg vad den heter... Har kollat på KCR och de har ett chip som ger 310 HK istället för mina 286 i original för ca 4000:-. Men känner ni till någon bra i 08 området som kan rekommenderas?

/Hasse
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Numerdriveraven540: Min egen erfarenhet av chippning är att chippa inte bilen. Man köper en känsla av att få mer hk under huven men den tekniska bevisbördan att siffrorna överensstämmer med verkligheten är något annat. Hade själv Superchip samt K&Nfilter. Jag avchippade min bil efter ett tag. Det man kan göra som kan vara seriöst är att mappa den individuella bilen. Ett stdchip är ingen optimal lösning. Att få ut 310 hk med ett chip låter bra men kolla lite närmare på bevis. Hoppas du blir nöjd
Mvh
Asken
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Asken: Jag vet att du inte såg någon direkt skillnad i prestanda med chip, men märkte du något på bränsleförbrukningen?

dr
57
driver28
540IA Touring 1997
OK jag vill nog inte åt mer effekt heller utan med bränslebesparing (och fartspärren möjligen...)

/Hasse
Hejsan!

Någon som vet vad en mappning kostar??? Kan man utföra det på en 320 från 94? :-/ Det kanske inte e värt att göra på min bil? Bara nyfiken...

Mvh Tobias
Kostar mellan 5-6.000:- för unichip (mappning)

Autokinito i Uppsala tillhandahåller Unichip.

I det priset ingår ju bromsning eftersom man ställer in bilen i bänk.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.