AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.142

Dålig stämning!

Sida 2 av 2
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Det blir vad man gör det till, Så sant så..

(exempel på ett inlägg som är hyfsat irriterande, jag reperar det ngt skrivit innnan..)

Höstdepressionen.
Till sommaren blir det nog bättre här !

Länk

Lo
29
Lotta
BMW 325i-93
Hejsan!! Varför inte gå in i gästboken och skriva av sig lite istället för att gnälla här, hit skriver man oftas för att få hjälp och tips om bilarna.Jag själv läser alltid här i forumet och har lärt mig mycket,men håller nog med att det kan bli lite gnäll ibland faktiskt om skitsaker.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Lotta:så sant så sant:)) mera kvinnor i forumet !!!

MVH
Hasso
Länk

Perkka
acey: Ibland kanske man vill veta mer än bara 0-100 tider.. Lr hur? T ex 150km/h & över.. & dessutom stämmer inte alltid 0-100 tider angivna av fabrik.. För om en kompis har en annan bil än BMW & vill rejsa mot en BMW av något slag, vill jag gärna fråga på detta forum om någon har erfarenhet av ett liknade rejs.. Så, farligare än så behöver d inte vara..

Christian F: Håller med, nästan bara gnäll.. Men en del e faktiskt mkt givmilda & delar med sina erfarenheter..

Dom som går in på en sådan tråd & skriver typ, " Hujedamej, va barnslig tråd" lr nåt liknande, behöver ju inte alls lägga ner energi på att läsa tråden ifråga..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Perkka:
Jag tror nog att fabrikens acc-tider överlag stämmer betydligt bättre än gemene mans "polaren-klockade-mig-med-tidtagaruret"-tider.

Och det här med "rejs". Jag har sagt det förrut: Finns det något mer absurt sätt att jämföra två bilar? Det finns en miljon faktorer som spelar in när två bilar "rejsar". Några exempel:
*Vem kör och hur skicklig är föraren?
*Vilket skick befinner sig bilens motor/transmission i?
*Rullar bilarna som "rejsar" på samma däck/lika bra däck/lika breda däck?
*Vad har bilen för modifikationer, och vad vet du om dem?
*Hur mycket väger bilen?
*Vilket väder/väglag råder?

och så vidare, och så vidare.

vad jag vill komma fram till är att det är helt befängt att komma med påståenden som "Jag spöade XXX med min XXX" eller "Min polares XXX är snabbare än din XXX" eller "Jag låg jämsides med min XXX på motorvägen och sen tryckte vi båda gasen i botten och killen-jag-inte-känner spöade mig med sin XXX".......Ja du fattar förhoppningsvis poängen :)

Mvh
Kalle

Mvh
Kalle
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
perkka: Ja det kan vara relevant om någon gjort faktiska tider. Dvs ett test. 1st bmw m3 och 1st evo 6a. Nu kör vi, hyr ett flyfält alternativt tom väg.
Men oftast är ju inte sådana förhållanden. Är man bara tillräckligt dum och vågar riskera sitt och andras liv så kan man köra fortfare från sträcka a till sträcka b med en 318 än en m3a. Någon kan säga att ja racade med en mclaren f1a han segade ifrån mig från 200+ men vad säger att bilen framför ens racade?

Visst är det roliga historer många gånger men det beror på många fler faktorer än just bilen.

sebbe_bmw
Hasso:
Jo, så det är du som haft din hand vid de där plattorna, tyvärr så bygger dom om Landvetter nu så dem kanske försvinner!=(

Lite offtopic men...

Sebbe
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
sebbe: Tråkig tillfällig bil du har. Byter mina f1 skor jämt ;)

quixootic2: För att känna sig lite friare ? ;)
sebbe_bmw
Acey:
Jag kommer ner till GBG i morrn så byter vi rakt av?=)

Sebbe
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
sebbe: Perfekt! Jag bjuder på en kopp och fralla utan extra kostnad! ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sebbe:ett marmorgolv brukar var ouslitligt nästan:))
men det är 25 år.

MVH
Hasso
Länk

Till er som tycker att vissa trådar är dåliga/trista.
Gör som jag. Läs dom inte...

Mvh.
Micke
Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Micke: Hur vet du att en tråd är dålig/trist utan att läsa den? Sjätte sinne kanske... ;)

roadZter
Danne:
Njae...
Mycket sorteras på hur välutvecklad rubriken är.
Låter den intressant så kollar jag.
Att använda "Senaste 100" längst upp är ett utmärkt hjälpmedel som jag nyttjar till 95%.

Så ett tips:
Formulera rubriken så den får ett värde och inte bara...
"Startar inte"
Vad är det som inte startar? Kupefläkten?
Skriv i stället:
"Kupefläkten i min E34 startar inte"

Mvh.
Micke
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Använder ALLTID "100 senaste". Jag är ju intresserad av ALLA BMW, och av bilvård, bilstereo, trimning, värdering och försäkringar - altså kan jag lika bra köra "100-senaste", så missar man inget ;-)

//Kalle
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Micke: Jo, jag är med dig, det där med sjätte sinne var bara ironi. "Senaste 100" OCH "Hetaste 100" är bra! =) Ha det!

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kör aldrig senaste 100 utan kollar i de forum som är intressanta :) Kanske har missat något...
Perkka
Acey: Ja, lr så finns d ju t ex rödljus som man kan prova vid.. Lr en motorväg..

Mvh Per

Perkka
nofx16: Helt klart beror d mycket på föraren, bl a hur erfaren han är, samt hur mycket han törs plåga bilen.. Som jag skrev i en annan tråd, så körde jag lika/körde ifrån en S70 GLT med en 520 12v.. Berodde nog mest på att Volvo-föraren feskörde för mycket, samt satt d 5pers i S70-n.. Men vi filmade iaf racet :)
& jadu, hur ska man veta vad den andra bilen har för modds? Hmm bra fråga, men oftast kör jag mot kompisar & deras bilar.. Så jag har ganska stor koll på vikten, däcken & hk på dessa.. Men visst stöter man på andra bilar som man ej vet så mycket om..

Hur som haver så e d ändå roligt att prova olika bilar mot varandra.. Säg vad ni vill om d..

Mvh Per

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.