|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Detta kanske inte tillhör just Bmw, men det hör iallafall hit enligt min mening. Är det inte dålig stäming här inne ? Ordspråket "Smaken är som baken" verkar inte så många förså...Det gnälls mycket. Jag säger heller inte att jag är felfri ;) Länk | |
|
Äsch då, det är väl inte dålig stämning, att folk gnäller lite är väl fullt naturligt. Jag svär fula ramsor varje morgon när jag vaknar och ser att det inte är 25 grader plus och solsken idag heller. Det kanske har med det att göra... alla åker runt i rostiga Oplar och lider. Svårt att vara genomglad då.. eller hur?! :D :D :D |
|
| Jag tycker det är en bra stämning. Alla kan ju inte hålla med varandra. Dock är det vissa som kanske inte helt förstår det här med kommunikation på internet så bra. Tycker det blivit färre min saab 99 tar bmw m3or!! topics på senare tid. Bra jobbat av moderatorerna (puh). | |
|
hehe ;) Sant..det var mer menat en del folk inte kan leva med man gillar olika saker, typ styling, trimmnig, den ska va orginal ..bla bla bla bla..osv !! Bara en känsla jag fick. Länk |
|
Esa |
Helt rätt, ja menar har folk taskig smak kan man bara tycka synd om dom. Fan bryr sig vad andra tycker, inte jag. |
|
Jag tycker att det allt som oftast är bra stämning här. Sen kommer det alltid någon "jagvetbäst" eller "min XXX är snabbast i världen" eller någon som inte kan ta hänsyn till andra, men dessa brukar tacksamt bli bannade ganska snart. Pröva att ta en titt i något av l*narstorms bil/motorforum så ska ni få se på kalabalik och trist stämning ;-( Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
MIN BIL ÄR SNABBAST DET SKA VA TURBO ! HAR DU INGEN M5a, GÅ Å LÄGG DIG ! sånt e jobbigt ;) Länk |
|
Perkka |
Men om man vill veta hur en viss bil tar sig emot en viss BMW.. Måste man väl kunna fråga om d iaf, utan att d blir en massa gnäll..? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Det är väl bara att kolla i modellguiden tex? 0-100 siffror är ju ganska enkelt att kolla upp. Det är ju 1000 variabler som spelar in. Gasade ens moster agda i den andra bilen? Topic som jag spöade en m3a med min chippade 318 är ju rätt onödiga? | |
|
Klart man får jämföra... Har märkt att om man skriver ett inlägg så brukar man få svar, men inte ngt nytt förslag på hur man ska göra...utan de bara gnälls. Länk |
|
|
Kan inte göra annat än att hålla med Christian. Man får svar, men inte i närhetan av vad man frågar om. Måste dock säga att skillnaden mellan underavdelningarna på forumet skiljer sig åt väsentligt. När jag körde E23 "hängde" man mest på 7-serieforumet och där var det en markant skillnad mot 3-serieavdelningen. Det verkar som att ju "mognare" bil destå seriösare svar. Självklart finns det trevliga och hjälpsamma personer på 3-serieforumet (ni vet vilka ni är ;-)) men överlag känns det som en liten lunarstormkopia. Kvaliten på 5-serieforumet är klart åt 7-seriehållet, med vissa undantag givetvis. Det känns lite som 3-serieforumet "drar ned" hela forumet och sprider missnöje. Jag tror det beror på att folk har börjat använda "senaste hundra"-funktionen och därför ser alla skräpgrejer från 3-seriedelen och därför tycker att kvaliteten har sjunkit. |
|
|
Pompe: Kan verkligen inte hålla med dig om att 3 serie forumet drar ner kvaliten här på bmw power.Ja tycker att många hjälpsamma personer hålller till där. Man måste ju få kunna diskutera med perosner som har en likadan bil/erfarenhet av den bilmodellen man äger. Ja känner till minst lika många "inlägg av mindre betänkande" på 5 serie forumet. De beror på att vi lever i ett fritt land. Eller vill du sätta lösenord på 5:seie och 7:serie forumet så att bara personer som har rätt kunskap ska få läsa och ta del av informationen? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Pompe: Du får lägga ihop antal inlägg i både 5 och 7 serie forumet för att ens kunna jämnföras. Vad är det som är så dåligt med 3 serie forumet? Tittar just nu på dom 10 översta topicarna från 3 serie forumet. Tickande vid kallstart 320 -92 Typfel e36 Byta baklampor på 318 Icke konsekvent centrallås E46 Coupe Hur många mil har era bilar rullat? Byta stödlager e30 vs e36 E30 318is erfarenheter Justering av handtag till dörr, e46 coupe Importera M3 Compact? Om detta kan kallas oseriöst och skräp så vet jag inte riktigt vad du är ute efter? ps. Först upp på 5 serie forumet just nu: 525i 91 vs volvo 850 GLT |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Acey.om du byter till 5 ans spårvagn så får du också byta forum :)) MVH Hasso Länk |
| Linje 3 - överlägsen Landvetterbussen : ) | |
|
ChristianF: kan inte mer än hålla med dig. Har sett många inlägg där nån typ skriver. Fan va e30 e snygga. Så kommer nån idiot o sätter igång: -Hur fan kan du tycka de. -Nått fulare har jag aldrig sett. Va fan. Ni som känner er skyldiga. Låt personen tycka som han vill och skippa dessa onödiga kommentarer på inläggen. mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Copy:Gå in och titta på det vackra marmorgolvet som finns på Landvetters flygplats: Gissa vem som tillverkat marmorplattorna.:))Tyvärr så har jag inte sett det lagt. MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Hehe jag har aldrig postat i varken 5ser eller 7ser forumet. Troligtvis inte trim heller. Har läst dom ibland men eftersom jag inte har något intresse och därmed någon särskild kunskap o 5ser/7ser bilarna känns det onödigt att posta i huvudtaget. Om jag tar 5an så blir det en j*vla bit att gå :) Jag brukar promenera nu förtiden när dom höjt biljett priset till 20:- !!! ;) |
|
|
Hej! Om man tar hundra personer och frågar dem om hur mycket deras bil drar så får man olika svar. Ett exempel på sammansättning kan vara följande: 40% säger rätt hälften av dem säger rätt men har t ex konstig syn på blandad körning. 30% säger den siffra bilen har dragit i nedförslut och hemlängtan - dessa siffror uppnår man bara en gång... 30% ljuger. Så är det här också. Detta forum består av dessa människor - men snart lär man sig vilka det är. Jag lämnade min plånbok på min arbetsplats i början. Tills en av de som har varit med ett tag kom in och sade: "Vet du att det finns 5% tjuvar i den svenska befolkningen. Dessa 5% är med stor sannolikhet representerade här också, så lämna aldrig din plånbok synlig!" Det är nog så! Är det så att var tredje kvinna går utan trosor så är det så på arbetsplatsen också...:-)) oj nu ska jag gå och räkna 1, 2 och 3 hmmm Gudrun har inga trosor...:-)) Mvh /NP |
|
|
NP LOL :) måste undersöka om teori 2 stämmer. Går verkligen 33% utan. Låter för bra för att vara sant ;)) Undrar om folk uppfattar det som dålig kvalité när en tråd går över från ett ämne till ett annat. Tex tycker jag bara där är bra med fördjupning av diskussionerna. Tex en tråd kan handla om att värdera en 528i. När det kastastfram och tillbaka kan man komma in på mycket mer än bara en siffra. Varför/hur påverkas värdet. Importbilar vs svensksålda bilar osv. Så länge dikussionen är saklig och intressant tycker jag inte det spelat någon roll att den kanske avviker lite från det direkta ämnet. Dock kanske det inte är bra om någon frågar varför bilen inte startar och istället för att få svar skrivs det om var man kan köpa billiga däck. |
|
|
NP: *asg* klockrent kul. Några av er som gnäller på dåliga och intetsägande svar kanske skall tänka på att "som man frågar får man svar!" Visst, många trådar glider iväg långt åt fanders trots välformulerade frågor, men det är samtidigt något vi får leva med. Stämningen och nivån blir vad vi alla gör den till. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.