AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.795

22" på E38 går det?

Sida 1 av 2
Som rubriken säger, kan man klämma dit 22" fälgar på en E38 som är sänkt en liten bit? Nån som känner till det?

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Varning för SUSAB
Hoho! :-)

/Micke
Finns det fälgar i 22"?!? Var skall diameterhysterin sluta? 23", 24" eller kanske 25"? 22"-hjul borde få plats såvida däckets rullningsomkrets inte är nämnvärt större än originaldimensionen.
Svärd
Som Bjoerck säger, är inte omkretsen mycket större än original så är det ju bara mer fälg och (mycket) mindre däck... Köra motorväg går nog kanonbra, jobbigt annars tror jag.. Men fett skulle det vara!!

GOTLAND har allt, förutom SALT!!
bjoerck

Det kommer nya kataloger vid årskiftet och där kommer det att finnas 21" iaf, hoppas på 22" annars får jag väl lägga en specialorder :), går inte det så får jag väl nöja mig med 21" :(
Sen får det nog räcka....men man vet alldrig

//Bimmerman
Länk
Varning för SUSAB
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Holy smoke... vilken profil får du på däcken med 22" fälg? Räcker det med att dra en eltejp runt fälgbanan för att illustrera hur fälgarna kommer se ut?

Din mobil är verkligen på G att bli "the phattest of the phat"! :D :D
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
din PhatMobil är ju grymmt vacker redan med 20"arna Bimmerman

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Men den blir phetare med 21" eller 22" :))

//Bimmerman
Länk
Varning för SUSAB
Blir det verkligen vackrare med 22"? Risken är överhängande att det blir oproportioneligt. E38-modellen har en slank kaross och alltför stora hjul känns lite malplacerat på en sådan vagn.

Se till att förvara bilen i eget låst garage efter att Du köpt de nya hjulen.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Måste ju gå!

245/30-22 fram ger bara 4% större rullomkrets än orginal vilket är lagligt och utan vidare går in i hjluhuset. 275/25-22 bak! :-) Kanske går att klämma in 245/35-22 respektive 275/30-22 också, men då blir det för stor rullomkrets med alla nackdelar som följer!

Go for it Bimmerman!!!

/Per... Nöjer mig med 20"
Stor bil = väldigt stora fälgar :))
Tror inte det ser malplacerat på en E38.
Men för att jag skall kunna köpa såna eller 21" måste jag sälja mina först.

Tänkte låta gravera in Bimmerman på nästa fälgar jag köper så blir det lite svårare att avyttra för tjuvarna. Det finns nog inte så många med ett par 22" så köpare av såna tar det nog lite försiktigt att köpa, lätt att bli avslöjad.

//Bimmerman
Länk
Varning för SUSAB
Enligt de Poliser jag var i kontakt med efter att ha fått en omgång nya Azev 17" stulna finns det ett flertal ligor från öststaterna som dyra fälgar. Det fins tydligen en stor marknad för biltillbehör även där numera. Värt att ha i åtanke. I Estland kanske varumärket Bimmerman på fälgarna blir en statussymbol om några år. :-)
Jag gör en liten spaning. Om vi forsätter med den trend som är nu kommer vi inom 5 år att ha 28-tummare på våra bilar. Då har vi gått varvet runt eftersom bilarna för 100 år sedan hade stor, cykelhjulsliknande hjul ;)

Det som är supermodernt blir plötsligt retro .... jag tror också Bimmerman kommer att vara först då också. 28 tummare på sin E98:a ;)
Hhmm....då får man väl binda en kätting runt bilen o hjulen.
Bimmerman är redan en statussymbol i öst ;))
Tror 22" blir ganska dyrt och extremt även för tjyvarna och deras kunder. men man kan alldrig vara säker ens om man parkar i en bunker.

//Bimmerman
Länk
Varning för SUSAB
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Ja ja
Har man inte tillräckligt med tum på ena stället får man väl kompensera någon annanstans....
Vad var det där???
En yttring från den svenska avundsjukan.

Onödig kommentar som man klarar sej utan....
Jag får tillräckligt av kvinns utan att behöva kompensera upp med fälgar.

//Bimmerman
Länk
Varning för SUSAB
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Håller med, mycket onödigt! Väldigt vanligt på detta forum dock!

Köper du 22" är du kung Bimmerman!!! Kommer väll att fresta på lädret dock!, men det drabbar ju ingen fattig... :-)

Sen är det väll så att man inte ska undvika att köpa grejer pga av att det kan bli stulet!? Då tycker jag att man hamnat snett! Nej, köp köp köp!!!

Tror även att de som säjer, "Köper du så dyra grejer kommer du garanterat bli av med dem" också lider av lite äkta svensk avundsjuka!

Var glad för en kille som satsar istället!!!

/Per, Stöder alla 22" köpare!!!
Tackar Per....

Det där med att det inte drabbar nån fattig har du fel i bara, plånkan är ständigt tom :(
Det gäller att prioritera :))
Åker tex nästan alldrig utomlands för att man lägger varenda sekin på bilen.

//Bimmerman
Länk
Varning för SUSAB
///M3: Om Du syftar på det jag tidigare skrev vill jag bara säga att Du är väldigt fel ute. Jag har tillräckligt med pengar för att köpa 22"-fälgar om jag nu vill det. Avundsjuka drabbar småsinta människor som har gett upp alla framtidsvisioner och istället är bittra. Vad jag skrev om stöldrisken är baserat på egen erfarenhet.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Jag syftade inte på någon, utan snarare på hur många i detta avlånga land ser på andra som gör det där lilla extra. Man kan utläsa det på många sätt.

/Per
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Bimmerman; JAG vill se den sen med 22" med egna ögon....fy f...n va fettttt en riktigt phatmobil"Nr 01" mmm tänkte på en sak! förlorar man inte FÖR mycket komfort i sån stor bil????
Hoppas det går bra med köpet sen, du måste vissa upp den sen LOVA!

MvH Bmw 4-ever

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.