AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
498

Varför lagrar inte stereon inställningarna?

Visa användare
36
BMW_racer
BMW 318iA -92
Hej alla lirare där ute.
Jag har ett litet problem. Det är så här att jag har en Sony-stereo med tillhörande CD växlare(10 skivors)
Men nu är saken den att varje gång jag programerar in radiokanaler eller ljudinställningar så försvinner de så fort jag stänger av bilen. vad kan det bero på...håller på att bli galen av att ställa om alt hela tiden!!

//MVH. Christoffer

"Fullt ös medvetslös"
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Det brukar finnas en kabel som skall ha ström hela tiden. Dvs även när du inte har bilen igång. Om man kopplar denna till tändningen så får man de symptom du beskriver.

//Erik//
Visa användare
36
BMW_racer
BMW 318iA -92
Saken är den att en bilfirma nyligen servade bilen och då sa jag åt dem att kolla om det går direkt ström...och enligt dem så gjorde de det.???Mysko.

//MVH. Christoffer

"Fullt ös medvetslös"
Ta ut cd-spelaren o kolla om "knappen/spaken" som meddelar cd-spelaren om d är "helatiden" ström el "baranärtändningenärpå" ström, står i rätt läge..
Vart ingen bra beskrivning, men om du tar ut cd:n så tror jag du förstår vad jag menar...
Måste du ändra "läge" på "spaken", så lär du sticka in "nånting", typ en penna el nått, för att flytta "spaken" uppåt el neråt.
TROR att d står ac/dc vid "spaken"...
Iaf, kolla d...

Mvh
Rutger
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet du om en adapter är använd mellan BMW's "kopplingsdosa" och Sony's "kopplingsdosa" eller om man bara har skarvat alla sladdar.

Monterad själv en Sony i min fd 328 och jag bara köpte en adapter hos en bilradiofirma och sedan vara det bara att koppla ihop. Det svåraste i operationen var att få plats med alla sladdar.

Tror att du även ska kolla "knappen" som Rutger talar om för jag tycker att jag har ett svagt minne av en sådan. Hade stereon tidigare i en annan bil där jag hade ström på hela tiden, dvs man kunde lyssna utan att tändningen var på, och det kan stämma att jag fick ställa om denna knapp.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.