|
|
|
|---|---|
|
Tjena Min brorsa har liksom jag en 528 ( E28 ). Han fick beskedet att kammen var dålig. Nån som vet om det är svårt att byta? Hur får man tag på en sån, har även hört att det finns en trimkam. BMW RULES !! | |
| Om man inte är van att skruva med bilar ska man inte ge sig på att byta kamaxel själv. Med lite vana är det dock gjort på en förmiddag eller så... Trimkammar och annat hittar du på Länk | |
| zeemon-hej jag håller på och byter kam i min 535 E28.jag kan säga så mycket som att det är rett så kronglit.1 få bort insuget är svårt med det går om du har rätt verktyg och tålamod!!!jag har köpt en 282 garders trim kam och ska ge en 25 hk men det lär inte stäma men man lär ju käna skilnad i alle fal..//danne | |
|
Klart vettigt att investera i en trimkam, köp en Dr Shrick (tysk kvalite') det sägs att de håller bättre än originalkammarna (räkna med 4000+Kr). Men nog är det lite mer utrymme under huven till 528an än 535an? Med lite djävlar anamma så löser det sig, men har du inte pulat tidigare så bör du åtminstone ha en kunnig vid din sida som ger dig råd osv. |
|
|
Hmm låter nästan som att man borde försöka sig på det där.Det är ju alltid kul när det händer någonting extra när man gasar. Tycker det är bra och lärorikt att försöka sig på att fixa saker. Bytte hjullager bak för ett tag sen det gick rätt bra faktiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.