|
|
|
|---|---|
|
Läste i Aftonbladets test av beggade bilar. Där stod att bästa lyxbils-köp var en 740 E38 årsmodell -95. Man skulle heller inte bry sig om miltalet utan man skulle titta på helheten. Den fick + på väghållning och komfort. Däremot fick den - på vinteregenskaper vilket förvånar mig mycket! Jag provkörde min E38 i helgen på de mest extrema snöovädersvägar och den gick som ett lok!! Slasksträngar etc. hördes knappt märkbart och kändes ABSOLUT ingenting när man körde igenom dem, den bara köttade vidare! Likaså i vanlig snö/is...den hade grepp mest hela tiden, och de gånger den inte hade det styrde ju ASC:n in och hjälpte till! Visst beror det på vilka däck man har, men det gäller ju alla bilar! Jag skulle vilja påstå att E38, med sin tyngd, fungerar utmärkt vid vinterväglag! /Rallegol | |
| Ja, jag är inte förvånad att E38 är det bästa begagnatköpet, mer bil för pengarna kan man inte få. När man kan välja mellan en ny Volvo S80 eller en två år gammal BMW 740i så är valet inte så svårt. | |
Scheckheft |
Hej, kan bara hålla med Aftonbladet. Bättre bil med så mycket komfort och körglädje får man leta efter. Dessutom till ett överkomligt pris. Varför jag sålde min är fortfarande ett mysterium :) /Scheckheft |
|
Du måste ha fått bra betalt,därmed pengarna är på säkrare plats i "schekheft" än i en bil som blir billigare o billigare.Eller? Går bestämd framot! |
|
Svärd |
E lite avis på alla er som har E38... Men jag ska ha en jag med!! GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Det där med att den fick minus i vinterväglag beror nog på att många gamla motorjournalister sätter likhetstecken mellan bakhjulsdrift och vinterväglag. De lever på gammal fakta så att säga :) ________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.