|
|
|
|---|---|
|
Tjena, konstaterade idag att min katalysator har dubbla rör genom hela vägen. Jag vet att 325an har dubbla rör från katten och bakåt, men från grenrörets slut och bak till kattens slut är det väl bara ett enkelrör original? Och hur många ljuddämpare ska det sitta på? Skulle vara väldigt trevligt att få reda på vad som egentligen sitter på bilen, då jag just nu famlar lite i mörkret (tydligen märkestrimmad en gång i tiden, vad nu det betyder ;) Har aldrig kikat under en e30 325 förut, vad är diametern i tum på avgasröret/rören? jag uppskattade att mitt avgas var dubbla 2,5tum... alltså har någon dragit ett nytt system, frågan är bara varifrån. Slutligen en fråga till, sticker alla 325ans pipor ut cirkus 5cm från bakspoilern och är de alltid "kromade"? Mina slutar nämligen tvärt vid spoilerns slut och är svarta som natten (och nej det är inte sot he he) Svar fyllda av visdom önskas! :D | |
|
Kan lika gärna fråga på när jag ändå är igång... Är det någon som vet ungefär vad omkretsen är runt ett 2,5tumsrör i millimeter? Förstår ju att det kan bero lite på hur tjockt röret är men ändå. Samma fråga för grenröret om någon vet Har nämligen tänkt att hissa upp bilen snart och då ge mig ut på en liten utflykt och studera bilens underrede, bland annat konstatera exakt vad som sitter på bilen i avgasrörsväg. |
|
|
Det är dubbelt avgassystem från grenröret orginal. Alltså, rören från tre cylindrar går ihop till ett. Det är dubbla rör genom katalysatorn. Orginal är inte kromade och de sticker ut lite kortare än kofångaren. Vinklade till vänster sett bakifrån. Orginal dimentionen är inte mycket mer än sugrör. 2,5" har omkretsen. 2,5*25,4*pi(3,14)=200mm. |
|
|
Thankyou... Nu ska jag bara under bilen o mäta litegrann |
|
|
En fråga bara, eftersom du har en 87 är det en IK du har då eller? Annars så borde det ju inte sitta kat på din då den inte behöver ha det enligt sbp. "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Det är inte en iK enligt regbeviset, men det sitter kat på den. Anledningen till detta antar jag är att den är importerad en gång i tiden. Någon har alltså glömt att fylla i K:et eller dyligt. Rätt ska vara rätt, står det 325i i papprena ska det stå under min signatur med ;) Jag ska fråga gubbarna på bes vad som gäller för bilen, kat eller ej.. |
|
|
Enklast är ju om du kollar med bilregistret så märker du ju när bilen togs i bruk. "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.