AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
658

Utrustning importbilar

Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Funderar på att köpa en 3-serie E46 i Tyskland (318i eller 320i, helst en 316i). Enligt vad jag förstår är varken stolsvärme eller strålkastarrengöring standard på BMW i Tyskland. Kan detta eftermonteras hos auktoriserad BMW-verkstad i Sverige? Någon som vet vad det kan tänkas kosta?

Allt går att eftermontera, men frågan är om det är värt det....
Jag kastar in kupévärmare, det funkar bra. Annars kan man ju bygga in en tillbehörsvärmesits i stolen, och köpa orginalknappar.
Strålkastarspolare är väl lättare, men kostar också en del. Speciellt högtryckspumpen.

Mvh Johan
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Mitt tips är att leta efter en bil som har både sitsvärme samt spolare nu när du ändå skall göra dig besväret att leta upp en bil. Det finns gott om sådana exemplar även i Tyskland, utrustningsnivån brukar vara högre generellt.
Och varför ta en BMW med 4:a när det finns den underbara sexan i 320i som passar bilen mycket bättre. Fyrorna är för klena hur fint de än går, blir för surrigt.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Hmm...ja, det kanske är enklare att leta reda på en svensksåld, så slipper man eventuella problem med skillnader i utrustning.

Provkörde 316i för några veckor sedan, motorn kändes förvånadsvärt pigg, trots att den bara ger 105 hk. Testade även 325i i samma veva, visst är det stor skillnad mellan 192 resp. 105 hk men den mindre motorn kändes mer än tillräcklig. Kanske skillnaden hade upplevts som större om jag kört bilarna i omvänd ordning, alltså först 325:an och därefter 316.

Någon som har erfarenhet av motorerna i 320i, är skillnaden stor mellan 2,0:an på 150 hk resp. 2,2:an på 170??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.