AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
514

V art finns det billiga reservdelar?

wik6
hej, har lite problem med min bmw, vet nån om billiga reservdelar till min bmw 735ia-88.
skulle behöva tank, dimljus, hel- och halvljus insatser, nytt kretskort till checkkontrollen, broms rör mm.
om nån vet vart det finns billigt eller har begagnade så skulle jag vara tacksam om jag fick veta det.
mvh micke

aldrig en saab, hellre går jag!!!!!!
kolla Länk Billigt vete fan, men begagnat i alla fall.
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Lägg ut en sökning på tank och kretskort på bildelsbasen.se. Ljusinsatser brukar vara kass hos bilskrotarna, Kolla priserna hos motornord.se istället. Bromsrör är ganska billigt original hos BMW, men vill du snika till det finns ju metervara hos biltema. (många mindre bilverkstäder kan också kapa till önskad längd och pressa förskruvningar för en rimlig penning).
Ja, sen finns ju altid BMWbörsen på denna sajt.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Kolla www.ecp.nu, de har en massa E32-delar.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Problemet med ecp är att man inte får något svar när man skriver dit.

//Schnitzer
ho
432
hombre
750iA 1991
Har alltid fått snabbt svar från ecp. Använder du korrekt mailadress ?

ho
432
hombre
750iA 1991
Även BMW aukt verkstad brukar kunna ta fram reservdelar. De konkurerar inte med pris förstås.

Köpt ny motor till 535 och generator på det sättet. Generatorköpet gjordes då de inte hade utbytesgenrator och renovering skulle ta flera dagar (skickas). Det att jag inte har kunnat vara utan bil är förstås en förklaring till att mina räkningar på verkstad blir höga.

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ang. ECP. Ring till Per, jag har alltid fått tag på honom via mobilen. 0702-703333.
Som hombre påpekar, BMW är inte så mycket dyrare än pirat. Vissa delar på Mekonomen är i vissa fall dyrare även om det i grund och botten är samma del (Lemförder).

Mvh.Patric
wik6
hej, tack för alla goda råd. jo visst använder jag rätt hotmail hombre.
mvh micke

Paap Reeder
Hej Bimmers!
På tal om SAAB .... så har de nu också visst fått till Xenon i Trollhättan. Vilket jäkla liv om det i pressen!! Ungefär som om de konstuerat en rymdraket. Tyvärr är de 10 år efter BMW ... vad annars?
Snart kanske de får te´litet vägegenskaper också.
MVH /// Paap Reeder
((Har kört en 93:a i tjänsten. Borde vara extra lönetillägg för detta)).
wik6
hehe, jo du paap reeder, det är ju först nu som saab har kommit över 200 strecket och kommit på att dom behöver lampor och vägegenskaper kommer en saab aldrig få i mina ögon.....
ha dä alla bmw owners.....

ho
432
hombre
750iA 1991
Förtydligande:

ecp är jo info@ecp.nu <info@ecp.nu> inget med hotmail att göra. Svarade Schnitzer.

Med delar på BMW menade jag förstås beggade delar. Ej utbytes/kontrollerade/renoverade. Bara beggade BMW original. Går jo alltid att fråga om man är där eller har svårt hitta på favvo skroten.

wik6
ok, man får tacka och bocka.
mvh micke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.